Jedním z problémů při práci s Google Analytics je nesprávné zaznamenávání zdrojů návštěvnosti při používání externích platebních bran, jako jsou PayPal, GoPay, Comgate nebo Stripe. V tomto článku vám ukážeme, proč to může ovlivnit přesnost údajů a jak platební brány z analytiky vyloučit.
Zajímá vás pouze návod, jak brány vyloučit? Scrollujte níže.
3 důvody, proč se vyplatí vyloučit platební brány z GA4
Platební brány často fungují tak, že zákazníky přesměrují na externí web, kde dokončí svou platbu, a pak je vrátí zpět na původní web. Pokud tyto návštěvy nejsou z analýzy vyloučeny, může je služba Google Analytics mylně označit jako nový zdroj návštěvnosti. Co jejich vyloučením získáte?
1. Přesnost při přiřazování konverzí
Vyloučením platebních bran z analýzy návštěvnosti se konverze lépe přiřadí k původním zdrojům, které návštěvu skutečně iniciovaly (např. PPC reklama, SEO, newsletter). Pokud byste je nevyloučili, mohly by být nesprávně připsány platebním branám, což by ovlivnilo atribuci a interpretaci úspěšnosti jednotlivých marketingových kanálů.
2. Optimalizace remarketingu a publik
Nesprávné přiřazení návštěvnosti může ovlivnit také remarketingové kampaně a vytváření cílových skupin. Pokud by byla platební brána zaregistrována jako nový zdroj návštěvnosti, mohlo by se stát, že remarketingové publikum bude obsahovat uživatele, kteří již dokončili konverzi. To by vedlo k neefektivním remarketingovým kampaním – místo potenciálních nových zákazníků byste oslovovali lidi, kteří již provedli nákup
3. Udržování čistoty dat
Vyloučení se hodí také v případě, kdy se chcete vyhnout zkresleným výsledkům analýzy. Třeba tomu, že namísto správného zachycení dokončení nákupu jej analytika vyhodnotí jako nový zdroj a zkreslí přesnost údajů o návštěvnosti. Objednávka nebo konverze bude přiřazena platební bráně a informace o tom, který zdroj objednávku přinesl, se ztratí. Platební brána se tak může stát „nejsilnějším“ zdrojem objednávek.
Ukázka z GA4, jak to vypadá, když není platební brána vyloučena z analytických zdrojů.
Postup vyloučení platebních bran jako zdrojů návštěvnosti
- 1. Klikněte do Adminu (daného profilu).
- 2. Dále přejděte na položku Datové streamy a vyberte konkrétní stream.
- 3. Nakonfigurujte nastavení značky (Configure tag settings).
- 4. Klikněte na Zobrazit více (Show more).
- 5. Vytvořte seznam nežádoucích odkazujících zdrojů (List of unwanted referrals)
- 6. Vložte adresy bran nebo jiných nežádoucích zdrojů.
Příklad vyloučení domény pay1.comgate
Každý e‑shop chce mít přesné a relevantní údaje o chování zákazníků. Eliminací platebních bran zajistíte, že vaše marketingová rozhodnutí budou vycházet ze správných dat, čímž zlepšíte optimalizaci nákladů a zvýšíte návratnost investic.
Zjistili jste, že potřebujete přenastavit Google Analytics? Nebo pracovat s remarketingovými kampaněmi? Obraťte se na Besteto. Stačí vyplnit níže uvedený formulář a my si s vámi domluvíme schůzku.
Komentáře (0)