Performance Max kampaně jsou nejnovějším typem kampaní, na který můžeme v prostředí Google Ads narazit. Tento typ kampaně kombinuje téměř všechny typy formátů reklam od Google Nákupů, přes Vyhledávací, Obsahovou síť, YouTube až po Discovery. A právě díky tomu lze dosáhnout širšího publika a získat lepší výkon. Tato kampaň také využívá strojového učení a umělé inteligence k maximalizaci výkonu reklamy v reálném čase, což umožňuje lepší cílení na potenciální zákazníky a zvýšení konverzního poměru.
Pro správné fungování kampaně je dobré vědět, na co si dát pozor a jak ideálně nad kampaněmi přemýšlet. V dnešním článku jsme pro vás připravili 6 tipů, které jsme si odnesli ze školení od Taste. Pojďme se na ně podívat.
1. Cíle a konverzní akce
U jednotlivých kampaní doporučujeme použít nastavení cílů konkrétní kampaně namísto cílů účtu. Pokud použijete nastavení cílů účtu, mohou být jako konverzní akce určeny i jiné konverze (kromě nákupů například stažení mobilní aplikace nebo telefonáty se zájemci). V případě, že cílíte na prodeje, je nejlepším způsobem optimalizovat pouze na základě nákupů a nekombinovat do toho i další akce.
Zároveň doporučujeme v nastavení účtu zkontrolovat správné nastavení primárních a sekundárních konverzních akcí spolu se zdrojem konverze. To je důležité zejména proto, aby se vám konverze neduplikovaly.
2. URL stránek
Kampaně Performance Max mají ve výchozím nastavení zapnuté rozšíření o adresy URL, což umožňuje přesměrování uživatelů na odlišné stránky od vámi zadaných URL adres, pokud jsou pro uživatele relevantnější a povedou s větší pravděpodobností k zisku konverze. U e‑shopových kampaní doporučujeme tuto možnost ponechat zapnutou, ale zároveň byste měli vyloučit stránky typu kontakty, obchodní podmínky, podmínky ochrany osobních údajů atd. podobně jako u dynamických kampaní. Pokud vás zajímá, na jakých URL se zobrazujete, můžete si to zkontrolovat v Přehledech.
3. Video
Pokud jste již Performance Max kampaň někdy tvořili, tak víte, že jednou z nejdůležitějších věcí je poskytnout dostatek podkladů a textů pro tento kreativně náročný formát. Vzhledem k tomu, že Performance Max spojuje tolik typů kampaní, je potřeba ji poskytnout velké množství textových, obrázkových či video podkladů. Narozdíl od Obsahové sítě, kde je zahrnutí videosouborů volitelné, v Performance Max kampani tomu tak není.
Pokud neposkytnete žádné videosoubory, vygeneruje vám Google Ads video automaticky z vašich podkladů. Takto vygenerovaná videa momentálně nejsou na vysoké úrovni a do inzerce nejsou nejvhodnější. Věříme, že v relativně krátké době dojde v tomto směru k velkému progresu, vzhledem k rozsáhlým investicím velkých společností do umělé inteligence. Máte ale několik možností, co můžete udělat:
- Nahrát vlastní video, a tím zamezit generování videa od Google Ads.
- Napsat na podporu Google, aby vám video odstranili.
- Využít script pro odstranění videa.
4. Zobrazování kampaně Performance Max
V Přehledech můžete zkontrolovat, na jakých místěch se kampaně z Performace Max zobrazují. Bohužel zde najdete pouze metriku Zobrazení, ale žádné údaje o Nákladech nebo Konverzích. Jednou za čas se tady podívejte a zkontrolujte, zda se nezobrazujete někde, kde nechcete. Stačí kliknout na tlačítko “Přehledy” v horní liště a vybrat možnost “Předdefinované”, poté si vybrat kategorii “Jiné” a zvolit “Umístění maximálně výkonných kampaní”.
Pokud se rozhodnete, že určité weby, nebo aplikace vyloučíte, je to možné v sekci Nástroje a nastavení -> Vhodnost obsahu -> Vyloučení umístění. Zde zadáte stránky nebo aplikace na kterých nechcete být zobrazeni. Nevýhodou je, že se vyloučení nedá udělat jen na úrovni samotné Performance Max kampaně, ale pouze na úrovni celého účtu.
5. Experimentujte s Asset groups
Pro dosažení co nejlepšího výkonu Performance Max kampaně doporučujeme testování různých Asset groups (Skupin podkladů) a následně udělat vyhodnocení, kdy zjistíte, jaké z nich fungují nejlépe pro různé skupiny produktů a různé signály publika.
Použití všech signálů publika v jedné Skupině podkladů není vyloženě špatně, ale nebudete schopni určit, které vám fungují lépe nebo hůře a ty případně vyměnit za jiné a znovu otestovat. Je ale důležité množství těchto Skupin podkladů uzpůsobit rozpočtu kampaně. Čím menší rozpočet, tím méně by mělo být Skupin podkladů, aby kampaň měla dostatečné prostředky na otestování všech variant.
6. Méně je někdy více
Poté, co kampaň založíte, snažte se do ní zbytečně nezasahovat. Před spuštěním si důkladně zkontrolujte nastavení, skupiny podkladů, signály publika a ostatní podklady, protože každý zásah do kampaně resetuje učící fázi. A právě díky těmto zásahům si můžete oddálit dobu, kdy vám kampaň začne efektivně fungovat.
Pokud budete navyšovat rozpočet kampaně, doporučujeme ho navýšit postupně. Můžete řídit těmito pravidly:
- Pokud zvyšujete rozpočet o více než 50 % aktuálního denního rozpočtu, zvyšujte takovým způsobem cca jednou za 4 týdny.
- Pokud zvyšujete rozpočet o méně než 50 % aktuálního denního rozpočtu, zvyšujte takovým způsobem cca jednou za 2 týdny.
Nevíte si s Performance Max nebo dalšími kampaněmi rady? Kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme.
Komentáře (0)