Z marketingu u nás a ve světě
- Meta stále vylepšuje nástroje pro monetizaci a budování komunity tvůrců. Proto nyní přidává nové exkluzivní možnosti obsahu pro platící odběratele, které je budou motivovat k registraci a podpoře autorů.
- Meta spustila novou platformu pro vzdělávání v oblasti reklamy. Ta má firmám pomoci co nejlépe využít jejich propagačních akcí na Facebooku a Instagramu.
- Meta vylepšuje nástroje pro automatickou reklamu, pomocí kterých chce zmírnit dopady, jež s sebou přináší omezení sledování dat. Nyní svůj nástroj Meta Advantage zpřístupní většímu počtu inzerentů.
- Meta zavádí nová publika pro B2B reklamy.
- Chatboti jsou hojně využíváni v různých kontextech a mnoho firem je implementuje do aplikací, aby zefektivnily proces navazování kontaktů se zákazníky. To stejné je cílem Mety, která přichází s novými možnostmi, jež chatboty výrazně vylepší.
- Live shopping tak netáhne. Facebook s ním končí.
- Meta oznámila několik nových aktualizací pro videa Reels na Facebooku a Instagramu. Těšit se můžete například na rozšíření populární nálepky, lepší analytiky nebo automaticky vytvořené klipy.
- Videa Reels můžete nyní plánovat prostřednictvím aplikace Meta Creator Studio. To vám výrazně usnadní práci, protože budete moci zveřejňovat krátké videoklipy v nejvhodnější dobu, čímž maximalizujete odezvu publika.
- Meta spouští kampaň Moje Místo. Chce s ní v Česku zvýšit povědomí o nástrojích na ochranu soukromí a bezpečnosti.
- Meta vyvíjí nový systém umělé inteligence s názvem Make-A-Scene. Ten je schopný tvořit vizuální interpretace textů a náčrtů. Jedná se tak o další krok k pokročilejšímu strojovému učení a tvorbě rozšířené a virtuální reality.
- Instagram přidává několik nových kreativních nástrojů pro tvorbu videí Reels. Těšit se můžete na nové možnosti nástroje Remix nebo nový režim duálního fotoaparátu.
- Instagram cestou TikToku nepůjde. Po kritice stáhne plánované změny a bude méně doporučovat obsah.
- Instagram přidává nové možnosti in-stream plateb.
- Instagram obrací: zruší fullscreen feed a sníží množství doporučovaného obsahu.
- Instagram vyvíjí nativní nástroj, který vám přímo v aplikaci umožní naplánovat váš obsah tak, aby se zveřejnil ve stanovený čas. Nástroj zahrne jak standardní příspěvky, tak Reels a Stories.
- Instagram kopíruje funkce od BeReal.
- Chcete lépe pochopit, jak fungují algoritmy Instagramu a jak podle nich optimalizovat svůj marketing? Instagram zveřejnil nový přehled, ve kterém informuje, jak hodnotí obsah svých doporučených příspěvků neboli příspěvků, které se zobrazují v hlavním feedu od účtů, které v aplikaci nesledujete.
- Video je pro Instagram v současnosti klíčovým tématem a Instagram sám opakovaně upozorňuje, že engagement u videa roste a že by se firmy měly na tento trend zaměřit. S tím se shoduje také nejnovější průzkum. Podle něj má největší dosah právě formát Reels.
- Instagram opět spustil test hlavního kanálu příspěvků, který se zobrazí přes celou obrazovku. Zahrnovat bude běžné příspěvky, Stories a Reels v rámci jediného feedu. Tentokrát však bude volitelný.
Ostatní sociální sítě
- Instagram, TikTok a YouTube jsou pro teenagery hlavní zdroje zpráv.
- Profesní sociální síť připravuje řadu změn, které mají z LinkedIn učinit živější místo. Tvůrci sází na hlas i video.
- Velká příležitost pro značky. TikTok testuje feed s obsahem „poblíž“.
Další zajímavosti
- Technologický gigant Google opět posouvá termín odklonu svého browseru Chrome od používání cookies třetích stran.
- Glami se chce stát „Spotify pro módu“, který bude schopen odhadnout vkus a nabízet lidem nejrelevantnější módní kousky.
- Zajímá vás, kde oslovit Generaci Z? Třeba na Robloxu a Twitchi.
- Vodafone má prvního českého ‘oldfluencera’. Je jím 65letý Václav Ježek.
- Samsung představil virtuální hřiště na platformě Roblox.
- Spotify si pochvaluje, že nechalo zaměstnance pracovat odkudkoliv. Má nižší fluktuaci a vyšší diverzitu.
- Disney předstihl v počtu předplatitelů streamovacích služeb Netflix.
- Bageterie Boulevard a Mikýř parodují spolupráci Přemysla Forejta s McDonald’s.
- ČSOB si v kampani dělá legraci z influencerů.
- Google Analytics 4 je třeba nasadit hned, přechod nebude snadný.
- Aplikace Shazam slaví 20 let.
- Albert otestuje pěstování rostlin přímo na prodejní ploše.
Ze života marketingové agentury BESTETO
- K 1. 7. 2023 dojde k ukončení služby Universal Analytics a sběru dat. Nemusíte se ale bát, sbírat data budete moci i nadále, a to prostřednictvím Google Analytics 4. V článku se dozvíte, jak tuto službu založit, nasadit na web a správně nastavit.
- Sjednocení produktové inzerce na Seznamu v systémech Sklik a Zbozi je poslední měsíc velkým tématem, které řeší většina markeťáků napříč celým internetem. Sepsali jsme pár rad, které vám pomohou se na tuto změnu připravit.
- Cílová skupina je určitý okruh lidí, které se snažíte oslovit a zaměřit na ně svou propagaci a vizuální podobu značky či produktu. Tuto skupinu si můžete definovat na základě socio-demografických parametrů. V článku se dozvíte, jak správně takovou skupinu definovat a na co si dát pozor.
05. 09. 2022
Komentáře (0)