Ze slova kód máte osypky, a tak radši nic takového ve vašem e‑shopu nepoužíváte. Jenomže se tím připravujete o důležitá data.
Mrkněte se, kde by kódy neměly chybět. Prozradí vám to náš marketingový konzultant Martin Čtvrtníček ve druhém díle říjnového seriálu Martinovy objednávkové fígle.
1. Měřicí kód do košíku
Stránky košíku občas pracují s jinou šablonou, než ostatní části e‑shopu. Může se pak stát, že měřící kód máte nasazený všude, jenom ne tady. Tím ztrácíte jedny z nejcennějších dat.
2. Nasazené konverzní kódy
Pro většinu e‑shopů jsou vyhledávače zboží a PPC kampaně silným zdrojem návštěvnosti. Abyste věděli, jak a jestli vám vydělávají, musíte je měřit.
A to spoustu e‑shopů nedělá, anebo to dělá špatně. To znamená, že:
- E‑shopy s konverzním kódem nepracují vůbec, peníze tak utrácejí naslepo.
- Stává se, že kódy jsou nasazeny nesprávně a hodnota objednávek udávaná v administraci daného zdroje (například Heureka) nesedí s hodnotami tržeb v Google Analytics. Typicky při objednání více kusů stejného zboží je potřeba Heurece v konverzním kódu předat informaci o ceně jednoho kusu zboží a počtu zakoupených kusů, z toho si Heureka dopočítá celkovou hodnotu objednávky. Pokud se však v konverzním kódu místo kusové ceny uvede kumulovaná cena za všechny kusy, Heureka si dopočítá celkovou hodnotu tržeb odpovídající několikanásobku reality.
3. E‑commerce v Google Analytics
Pro každého e‑shopaře by mělo být alfou a omegou měření výkonnosti svého obchodu. E‑shopy to však často neberou v potaz a to znamená, že:
- Na svém webu neměří vůbec nic. Otázkou tak zůstává, jestli je propagace takového webu vůbec efektivní.
- U e‑shopových řešení, kde má košík a děkovná stránka odlišnou šablonu od zbytku webu, se může zapomenout nasadit měřicí kód na stránky košíku a děkovné stránky. V Google Analytics se načítají data a vše vypadá v pořádku, dokud nezkontrolujete návštěvnost postižených stránek.
4. Remarketingové kódy
Pokud používáte PPC kampaně, už jste se určitě setkali s remarketingem. Tedy s postupem, kdy skrze reklamu znovu oslovíte zákazníky, kteří například v minulosti navštívili váš web, ale nákup nedokončili. A vy je díky PPC reklamě naženete zpátky na váš web.
Jenomže ono to není jen tak. I v případě remarketingu můžete udělat pár kódových kopanců a to v souvislosti s košíkem:
- V remarketingovém kódu jsou špatně označené stránky košíku a děkovné stránky.
- Nepoužívají se remarketingové kampaně na opuštěný košík.
- Z remarketingových kampaní nevylučujete návštěvníky, kteří již nakoupili.
První díl seriálu Martinovy fígle najdete tady. Dozvíte se v něm třeba to, že rozptylovat zákazníka se nevyplácí.
Chcete, aby kódy na vašem e‑shopu fungovaly, ale nevíte, jak na to? Ozvěte se nám, rádi pomůžeme.
Komentáře (0)