Jsou to maličkosti. Ale právě na těch záleží nejvíc. Které usnadní zákazníkům nákup?
I tentokrát přinesl těchto 6 tipů náš marketingový konzultant Martin Čtvrtníček.
1. Zrušení registrace
Občas se najdou e‑shopy, které nedovolí dokončit objednávku bez registrace. Zkuste se zeptat sami sebe: pokud chci jednorázově nakoupit, chci se registrovat?
Význam to má pouze u návštěvníků, kteří na e‑shopu nakupují pravidelně. Takových bývá málo.
2. Doprava a platba: ať je z čeho (přehledně) vybírat
Malé e‑shopy mívají omezené možnosti volby dopravy a platby, které zkrátka nevyhovují všem. To se zákazníkům nemusí líbit. Zkuste popřemýšlet, jestli můžete nabídku dopravy a plateb rozšířit. Máte kamennou prodejnu? Nabídněte osobní odběr. Domluvit si můžete i výdejní místa objednávek vašich zákazníků.
Nebo vymyslete jiný způsob dopravy, než má vaše konkurence. Jde o jednoduchý fígl, jak se odlišit.
Opačným případem je velký výběr dopravy a plateb. Podívejte se na ně očima zákazníka a uspořádejte je přehledně.
3. Obrázek vydá za tisíc slov
Prvky na stránkách doplňte obrázkem či logem. Mnohé z nich jsou obecně známé a urychlují orientaci návštěvníka.
Zákazníkům ukažte:
- náhledy obrázků produktů ve shrnutí objednávky,
- loga přepravních společností,
- loga platebních metod,
- známé certifikáty (například ověřeno zákazníky).
4. Grafický ukazatel dopravy zdarma
Nabízíte dopravu zdarma od určité hodnoty? Ukažte to zákazníkům rychle a přehledně tak, aby věděli, za jakou částku musí ještě nakoupit. Textová informace je také informace, ale obrázek vnímáme daleko rychleji a snáz.
5. Využijte děkovnou stránku
Když už návštěvník prošel celou cestu nákupem, nejspíš se mu na vás něco líbilo. Využijte toho a zůstaňte s ním v kontaktu. Nabídněte mu přihlášení do mailingu nebo třeba sledování na sociálních sítích.
6. Inspirujte se
UX designer Jan Kvasnička při jedné ze svých přednášek zmínil, že je dobré pravidelně sledovat novinky na e‑shopech inovátorů či lídrů ve vašem oboru.
Vytipujte si několik významných e‑shopů ve vašem odvětví. Každý měsíc sledujte, jak se mění jednotlivé typy jejich stránek a zaznamenávejte si je pomocí screenshotů pro porovnání. Jakmile narazíte na změny, popřemýšlejte, co tím sledují a zda by to nebylo využitelné i u vás a otestujte.
Inspirovat se můžete i na BESTETO blogu, kde pravidelně přicházíme s užitečnými tipy (nejenom) pro e‑shopaře.
Už jste si přečetli předchozí fígle?
Martin napsal i další díly tohoto seriálu. Ten o tom, jak zákazníka nerozptylovat při nákupu, najdete tady. Nebo se mrkněte na kódy a jejich správné používání.
Chcete mít přehled o tom, co je v Bestetu nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.
Komentáře (0)