Dnes máme v plánu zaměřit se na meta description. Už jste se o něm něco mohli dozvědět v článku Jaká klíčová slova použít a kam je na vašem webu umístit. Spolu se na něj podíváme více dopodrobna.
Co je to vlastně meta description? Meta description ( = krátký úryvek textu) je popis stránky, který se zobrazuje ve výsledku vyhledávání (Obr. 1). Pomáhá hledajícímu uživateli se rozhodnout který web/e‑shop navštívit.
Nachází se v HTML kódu stránky v sekci head a vypadá nějak takto:
<head>
<meta name= “description” content = “Získejte výkonový marketing pro svůj e‑shop za rozumnou cenu. Jsme vám k dispozici na kontaktech….” />
<head/>
Proč je meta description důležitý?
1. Zvyšuje míru prokliku a návštěvy z organického vyhledávání
Představte si, že hledáte například zimní boty a do vyhledávače tuto frázi napíšete. Vyhledávače vám nabídnou výsledky vyhledávání (SERP), které jsou řazeny podle relevance k vyhledávacímu dotazu (Obr. 2).
Zkuste se zamyslet, na který odkaz byste klikli a proč.
Pokud je popis relevantní a pro daného uživatele zajímavý, s největší pravděpodobností na odkaz klikne.
2. Zvyšuje návštěvy ze sociálních sítích
Google a Seznam nejsou jedinou platformou, která zobrazuje meta description. Pokud například publikujete obsah na sociální sítích jako je Facebook, Twitter apod., doporučujeme si na web přidat Open Graph a Twitter Cards.
Open Graph a Twitter Card jsou obdobou meta značek pro jednotlivé sociální sítě, které pomáhají načtení informací jako jsou název stránky, popis, obrázky apod.
Pokud nemáte tento soubor HTML značek z nějakého důvodu na webu, je možnost použít jako dočasné řešení právě meta description.
Do budoucna máme v plánu sepsat pro vás článek, kde vám všechno vysvětlíme, takže si hlídejte BESTETO blog.
Délka meta description
Můžeme se řídit obecnou poučkou, že ideální délka by měla zůstat v rozsahu 70 znaků až 155 znaků (430 — 920 px).
Google a Bing ve většině případů tolerují i delší meta description, nicméně bychom se na to moc nespoléhali.
Je to ze dvou důvodů:
- Pokud by byl text příliš krátký, mohlo by dojít k tomu, že se vyhledávače rozhodnou text nahradit za delší popis.
- Naopak pokud by byl text příliš dlouhý, vyhledávače by text zkrátily.
Kromě délky jsou důležité další faktory, na které bychom neměli zapomenout:
- Informace o obsahu: meta description by měl popisovat co je obsahem dané stránky a co uživatel po prokliku najde.
- Klíčová slova: když se v meta description nachází vyhledávací dotaz, který uživatel hledal, tak se ve výsledcích vyhledávání ztuční a může zvýšit míru prokliku na váš web.
- Relevantnost: pokud se uživatel proklikne jen díky zavádějícímu meta description, může se následně zvýšit míra odchodů (bounce rate), což může vést ke zhoršení pozic ve výsledcích vyhledávání.
- Originalita: jestliže budeme mít stejný popis jako konkurence, ničím nevynikneme.
- Výzva k akci: může zvýšit míru prokliku (CTR).
- Konkurenční výhody: např. doprava zdarma, dárek k nákupu, rychlé dodání nebo skladovost vám může zvýšit míru prokliku (CTR).
Jak by meta description vypadat neměl
Vyhledávačem vytvořený text
Na Obr. 3 si můžeme všimnout, že text je psaný strojově, postrádá originalitu a informativní hodnotu taky nemá.
Jak takový text vzniká? Je to z toho důvodu, že na webu chybí popis kategorie, ze kterého vyhledávače vybírají text do meta description. V tomto případě vyhledávače použijí text z produktů, které jsou obsažené na stránce.
Příliš dlouhý popis
Na Obr. 4 můžeme vidět, že popis má oproti příkladu textu vytvořeného vyhledávači (Obr. 3) informativní charakter.
I v tomto případě vyhledávače vybraly text z webu, nicméně tentokrát popis obsahoval text o kategorii. Jedna z nevýhod je, že text je příliš dlouhý. Může se stát, že důležité informace se k potenciálnímu návštěvníkovi nedostanou, protože jsou třeba v půlce popisu.
Jak by měl meta description vypadat
Na Obr. 5 můžeme vidět, že meta popis obsahuje klíčové slovo. Celkový text je relevantní, má informativní charakter, je originální a obsahuje výzvu k akci. Celková délka a čitelnost je v pořádku.
Kde najdu meta description?
Na platformách typu Shoptet a Eshop-rychle najdete meta description docela snadno.
U e‑shopového nebo webového řešení na míru bude s největší pravděpodobností meta description v nastavení systému (pokud se jedná o globální nastavení).
Nějaké dotazy…?
Co vy a meta description? Pracujete s ním správně? Byl pro vás tento článek užitečný, nebo vám v něm naopak něco chybělo? Napište nám do komentářů.
Pokud máte pocit, že máte lepší věci na práci, rádi vám s meta description pomůžeme. Napište nám nebo zavolejte.
Komentáře (0)