Spustili jste e‑shop, ale Seznam ještě nezaindexoval všechny důležité stránky do svých výsledků vyhledávání? Tady je návod, jak to urychlit. A nebojte, zvládne ho opravdu každý.
Abyste mohli získat návštěvnost z přirozených výsledků vyhledávání, vyhledávač (v tomto případě Seznam.cz) musí zapsat všechny vaše URL adresy do výsledků vyhledávání (tzv. SERP).
K tomu je nejdříve potřeba to, aby se o vašich stránkách dozvěděl. A v tom vám pomůže aplikace Seznam Index Checker, která pravidelně zasílá podstránky vašeho webu k procházení robotem Seznamu a tím urychluje jejich zaindexování. Jak tato aplikace pracuje a jak vám může pomoct, jsem vysvětloval v rozhovoru pro Mergado, najdete ho tady.
Kdy se vyplatí Seznam Index Checker používat?
- Máte nový web a chcete ho mít rychle zaindexovaný.
- Dlouhodobě není zaindexovaná nějaká část vašeho webu.
- Nedávno jste měnili meta description anebo title stránky — po přeindexování se bude zobrazovat aktuální verze v SERPu.
- Přešli jste z http protokolu na https. Nahradí se tím URL adresy z http za https, což může pozitivně ovlivnit míru prokliků.
- Přidali jste nové produkty do e‑shopu. Pokud je vyhledávač nezaindexuje, tak se nebudou zobrazovat na dotazy z vyhledávání.
- Napsali jste nové články na blog, které by mohly pokrýt vícero různých dotazů z vyhledávání. Hodí se pro zisk lepší pozice v SERPu.
Instalace této aplikace se vám nevyplatí v případě, pokud máte zaindexované všechny stránky a na webu neděláte žádné větší změny, které by se měly projevit i ve výsledcích vyhledávání.
Návod jak nastavit Seznam Index Checker
Nejprve se na adrese https://reporter.seznam.cz/wm přihlásíte do nástroje Seznam Webmaster.
V levém horním rohu otevřete rozbalovací nabídku +Přidat nový web a po rozbalení kliknete na +Přidat nový web (viz obr. 1).

Obrázek 1
Zobrazí se políčko, kam je potřeba napsat doménu vašeho webu a vybrat, jestli web jede na protokolu http/https (viz obr. 2). Dejte pozor na vložení www, pokud je prezentace webu umístěná na adrese ve tvaru www. vasedomena.cz.

Obrázek 2
Pokud máte svůj účet v Mergadu, přihlaste se do něj. Jestliže Mergado ještě nevyužíváte, tak si účet založte tady (prvních 30 dní je používání zdarma). Vyplňte požadované údaje a nahrajte site mapu, kterou chcete poslat do Seznamu. U většiny e‑shopů se site mapa nachází na adrese ve tvaru vasedomena.cz/sitemap.xml. Pokud byte ji tam nenašli, mrkněte se do Google nápovědy.
Jakmile se přihlásíte do Mergada, vytvořte nový export ze sitemapy vašeho webu. Nový export jde vytvořit na úvodní stránce v Mergadu kliknutím na “Nový export” (viz obr. 3). Podrobného průvodce, jak na založení exportu, najdete tady.

Obrázek 3
Po vytvoření nového importu si v aplikaci Seznam Index Checker (pro přechod na stránky aplikace klikněte sem) zvolíte, u kterého e‑shopu chcete aplikaci aktivovat a uložíte změny (viz obr. 4).

Obrázek 4
Teď přejděte do přehledu webu v Mergadu a otevřte přehled nového importu. Tady vidíte seznam aplikací aktivovaných u importu. Klikněte na Seznam Index Checker (viz obr. 5).

Obrázek 5
Objeví se políčko pro vložení API klíče z nástroje Seznam Webmaster, které bude potřeba vyplnit (viz obr. 6).

Obrázek 6
API klíč získáte v Seznam Webmasteru. Objeví se po rozkliknutí položky API klíč v levém menu (viz obr. 7).

Obrázek 7
API klíč zkopírujte do příslušného políčka v Seznam Index Checkeru a potvrďte.
Potom se objeví prázdné grafy apliakce, protože zatím nemá stažená žádná data. Během několika dní se začnou objevovat data ze Seznam Webmasteru.
Závěr
Zaindexování stránek je základem pro získání návštěvnosti z přirozených výsledků vyhledávání. Pokud tento proces chcete urychlit, využijte možnost vyzkoušet aplikaci Seznam Index Checker zdarma po dobu 10 dní a sami v grafu uvidíte první výsledky. Počítejte ale s tím, že e‑shopu s několika tisíci podstránek trvá indexace asi 2 — 3 týdny, což znamená, že ve zkušební verzi zdarma se požadované výsledky nestihnou dostavit. Pokud byste se rozhodli tuto aplikaci používat dlouhodobě, vyjde vás na 186 Kč měsíčně.
Pokud si stále nejste jistí, jak se dostat na Seznam, náš tým specialistů vám rád pomůže.
Komentáře (6)
Zdravím,
potřebuji poradit jak ověřit doménu. Jde to i nějak v administraci? Mám prestashop 1.7.6.1.
Díky za odpověd
Dobrý den, Mílo,
ověření jde provést obdobně, jak tento návod: https://forum.c4.cz/prestashop-google-search-console-overeni-vlastnictvi… popisuje pro Google Search Console. Pomocí Meta name značky nebo pomocí nahrání souboru na FTP do kořenového adresáře — tzn. že soubor bude dostupný na adrese domena.cz/soubor.txt
Za sebe bych preferoval nahrání souboru na FTP. Nahrání Meta name značky totiž vyžaduje úpravu šablony webu, tou si můžete něco pokazit a teoreticky se úprava může smazat při aktualizaci šablony.
Ahoj,
ráda bych se zeptala na postup o obrázku 2 — má tam být napsáno www, či nikoliv? tzn. poté se generuje ověřovací soubor pro URL https://razdvatri.cz ačkoliv normálně se používá www.razdvatri.cz
díky za info,
H.
Ahoj, Heleno,
zkoušel jsem a vypadá to, že seznam Seznam Webmaster nerozlišuje “www.” a “bez www.” takže by to teoreticky mělo být jedno. Pro jistotu použij verzi (www./bez www.), kterou používáš.