Provozujete, nebo se chystáte provozovat e‑shop? A hledáte cestu, jak vybudovat e‑shop, tak aby byl úspěšný a byli jste na něj hrdí? Pak si vyberte jeden ze zaručených receptů a s chutí do toho!
Jak se pozná úspěšný e‑shop
Než se pustíme do přehledu způsobů, jak stvořit úspěšný e‑shop, pojďme si říct, co to vlastně znamená, že je e‑shop úspěšný. Osobně považuji za úspěšný každý e‑shop, který plní své cíle a poslání. Ať už e‑shop vydělává stovku nebo sto miliónů, ať už ho lidi milují, nebo nenávidí, ať ho zná celá republika, nebo jen provozovatel sám, může se jednat stejně tak o úspěšný jako o neúspěšný e‑shop. Asi málokdo bude za úspěch považovat jednoho zákazníka ročně, ale pokud to majiteli stačí…
Jak vybudovat úspěšný e‑shop
1. Miluj, co prodáváš
Miluješ to, co prodáváš natolik, že se nedokážeš s lidmi bavit o ničem jiném, než o svém zboží? Máš po ruce stále nějaké vzorky, kterými zásobuješ okolí. Sleduješ na netu všechny diskuse a učíš lidi poznat kvalitu od šméčka, důležité vlastnosti a parametry od reklamních lákadel? Děláš osvětu každou větou, kterou napíšeš a k tomu zveš lidi na své vymazlené články, návody, rady, testy a srovnání zboží? Pak budeš možná trošku otravný pro své okolí, ale budeš hlavně nakažlivý svou láskou a nadšením pro prodávaný sortiment. Lidi, kteří se od tebe nakazí, budou nejen nakupovat, ale i nadšeně doporučovat výrobky, služby, informace a zkušenosti.
Jsi milenec a chceš své zboží nejen milovat ale i prodávat? Pak se obklop lidmi, kterým je jedno, co prodávají, ale kteří ví, jak se získávají zákazníci a zvyšují prodeje e‑shopu. Vytvoříte tým, který jen tak někdo nepřekoná.
2. Buď expert na slovo vzatý
Víš toho nejvíc na světě o tom, co prodáváš? Dokážeš hodiny mluvit o parametrech prodávaného zboží, o tom, co je lepší, pro koho a proč? Dokážeš napsat super článek o tom, jak zboží vybírat? Máš e‑shop plný srovnání, testů a návodů, jak se pracuje s příslušenstvím a jak se pečuje o to, co si koupí zákazník, aby mu to dlouho vydrželo? Získáš nejen spoustu fanoušků a zákazníků ale i status odborníka, na kterého se budou všichni obracet o radu a kterému za jeho služby i rádi zaplatí.
Chceš svou odbornost promítnout do e‑shopu a získávat spousty lidí z neplaceného vyhledávání na Google, Seznamu a Bingu? Najdi si šikovného SEO (SEM) specialistu, ať zveřejněné informace společně proměníte ve zlatý důl.
3. Buď skvělý obchodník
Cítíš obchodní příležitost na míle daleko? Přesně víš, kde nakoupit kvalitu za super cenu a jak prodávat se slušnou marží? Nebojíš se pustit do velkoobchodu, dovozu z Číny nebo vlastní výroby, protože se to vyplatí? Pak vyděláš peníze na čemkoliv, do čeho se pustíš. Stačí si dobře vybrat, čemu se budeš věnovat.
Mít super zboží, nízké náklady a atraktivní (schválně nepíšu nízkou) cenu je super, ale pořád potřebuješ, aby se o tvém e‑shopu dozvědělo co nejvíc lidí. Spoj se s šikovnými odborníky na marketing a můžeš surfovat na vlnách úspěchu.
4. Buď bohatý investor
Máš tolik peněz, že nevíš co s nimi? Máš dost trpělivosti na dlouhodobé projekty a kolem sebe tým schopných lidí? Pak je pro tebe cestou k mega úspěchu investice do velkých projektů, které od tebe dostanou prostor růst, budovat pozici na trhu. Jednou se jistě stanou jedničkou ve svém oboru a super investicí pro někoho ještě bohatšího, kdo rád odkoupí skvěle zavedený projekt s top pozicí na trhu.
Mít kolem sebe tým šikovných lidí je základ. Jen peníze úspěch neznamenají. Když má ale tvůj rozpočet spoustu nul na konci, můžeš si vybírat a nemusíš mít tolik nul v týmu. ;-)
5. Buď “střelec”, který se nebojí
Praxe mě naučila, že největší překážkou úspěchu je strach. Strach udělat chybu, přijít o peníze, zklamat či neuspět jsou nejčastějším důvodem toho, že člověk vůbec nezačne, nebo že rozjíždí e‑shop se zataženou ruční brzdou. Chceš uspět, pak se nevyhneš odvážným rozhodnutím, investicím, které se nikdy nevrátí, zklamáním vlastním i zklamáním lidí, kteří něčemu věřili a jejichž očekávání se nenaplnilo. Na cestě za úspěchem si mockrát nabiješ, ale když do toho půjdeš jako “střelec” po hlavě, když se nenecháš odradit problémy a neúspěchy, jednou tě čeká sladká odměna v podobě úspěchu, který ti budou závidět všichni ti, kteří se drží svých osvědčených postupů, bezpečných investic a nanejvýš rozumných řešení.
To, že člověk vletí do všeho po hlavě a že je připravený na úspěch, neznamená, že je mu “jedno”, jestli uspěje. Aby byl “střelec” úspěšný, musí toužit po úspěchu a vyžadovat od ostatních, aby dělali svou práci dobře. Bude s tebou občas těžké vyjít, ale ne každý obchodní partner musí být tvůj kámoš. Cílem je úspěch a ten se dostaví.
Co je důležité pro všechny
Ať už patříš do jakékoliv kategorie, máš vlastní kategorii, nebo jsi mixem uvedených typů úspěšných e‑shopařů, na své cestě za úspěchem se neobejdeš bez dalších šikovných lidí. Hledej, vybírej a těch, kteří ti pomáhají na cestě za úspěchem si važ! Přijít o klíčového člověk v nesprávný okamžik shodí každý projekt o několik schodů níž a vydrápat se zpět na schod s názvem Úspěch může být otázka měsíců, let, nebo nesplněných přání.
Pojďme za úspěchem společně
Hodil by se ti do týmu někdo šikovný, kdo rozumí marketingu na internetu? Jsme tu pro tebe.
Komentáře (0)