Přijít s 200 produkty za rok není vždycky pohoda, říká Radim Roženek z Tescomy

Radim Roženek pracuje v Tescomě už 13 let. Online oddělení této firmy vybudoval vlastně z ničeho. To, že se mu tento úkol povedl, dokazuje třeba 1. místo v kategorii kuchyně od Heureky za rok 2016. Jak se mu to podařilo? A na co se ho můžou jako jednoho ze spíkrů na zítřejší Nekonferenci návštěvníci ptát? To vám prozradí náš pravidelný seriál rozhovorů se spíkry Nekonference 2017!

O čem budeš na Nekonferenci vykládat a na co se tě můžou návštěvníci ptát?

Poodkryji pokličku naší Tescoma  kuchyně. Budu mluvit o tom, co vše stojí za tím, když uvedete na trh více než 200 produktů za rok a že to není vždy jen pohoda. Jsem připravený na veškeré dotazy ohledně našeho onlinu i Tescomy obecně.

Už jsi někdy Nekonferenci navštívil? Pokud ano, co se ti na ní líbilo nejvíc? 

Na Nekonferenci jsem byl před dvěma lety. Konference navštěvuji často, ale tato punkerská akce mě oslovila svou atmosférou, tedy daným místem a trochu jinou skladbou návštěvníků. Těším se na letošní nové místo.

Můžeš ve zkratce přiblížit, co tvá práce vedoucího online obchodu v Tescomě obnáší?

Jednoduše vše, co souvisí s onlinem, tedy obchod, marketing, vývoj a zákaznická péče. S kolegy se staráme nejen o náš vlastní e‑shop, ale i o další velké online hráče, kteří naše produkty prodávají, třeba Alza, Mall, Kasa. Náš tým má šest členů, takže spolupracujeme i s externími partnery a agenturami, abychom to vše zvládli. A protože nemáme rádi nudu, tak prošlapáváme cesty i v zahraničí, třeba v Polsku, Německu, Portugalsku nebo Slovensku a hledáme v těchto zemích způsob, jak jejich online aktivity zlepšovat a posouvat kupředu.

Čas od času přednášíš na různých konferencích. Co tě na tom nejvíc baví?

Jednoznačně networking, který je pro mě tím nejdůležitějším na každé konferencí. Samozřejmě vystoupení před návštěvníky je vždy pozitivní adrenalin.

Na co se na Nekonferenci těšíš nejvíc?

Hlavně na ostatní návštěvníky a také až poodhalím něco z naší kuchyně. Doufám, že to bude pro posluchače zajímavé a až doma narazí na nějaký náš produkt, tak si na toto vzpomenou.

Minulý rok váš e‑shop získal 1. místo v kategorii kuchyně od Heureky. Co podle tebe stojí za tímto úspěchem? Tvrdá práce? 

Jednoznačně to, že se maximálně snažíme poskytnout zákazníkům kvalitní služby. Náš e‑shop vznikl v roce 2009 s tím, že chceme ostatním ukázat, jak si představujeme kvalitní internetový obchod s našimi produkty. Mělo to být jakési zrcadlo pro zhruba 60 e‑shopů, které v té době naše produkty nabízely. Trh se hodně změnil, ale za tímto stojíme a věříme, že je to cesta i do budoucna.

V Tescomě pracuješ už 13 let. To jsi vlastně takový vysněný zaměstnanec. Znamená to asi, že tvá práce tě musí opravdu hodně bavit. 

Skutečně tu jsem už od roku 2004. Vždy, když přišla krize a vyhoření, tak se objevila zajímavá nabídka z jiného oddělení. Začínal jsem jako analytik v obchodním, kde jsem si prošel nasazením BI (business intelligence), pak jsem přešel do IT, kde jsem řešil implementaci SAP CRM (customer relationship management). Nakonec jsem měl možnost založit na zelené louce naše online oddělení. Od toho se přece neodchází.

Google mi prozradil, že jsi v Tescomě sám vybudoval oddělení internetových komunikací. Byl jsi tedy zodpovědný vlastně za veškerý vývoj firmy na internetu. To musela být výzva. Co bylo nejobtížnější?

Bylo to na začátku roku 2008. Nejtěžší asi bylo přesvědčit naše majitele, že vlastní e‑shop je dobrý nápad a potom, že to bez investic samo nepůjde. Tescoma je stále hlavně B2B firma, takže maloobchodní prodej je něco, co se sami neustále učíme. 

Zajímá vás, koho dalšího na Nekonferenci potkáte? Přečtěte si rozhovor s Milanem Pichlíkem, Luďkem Volejníkem, Adamem Funiokem nebo článek okolo HeurekyZboží.cz.

Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.

07. 06. 2017

Témata:

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.