Šestý ročník Nekonference nám před chvílí skončil a my vám přinášíme první souhrn z toho, o čem dnes spíkři mluvili. Tak se do něj pusťte a buďte v obraze mezi prvními!
Vláďa Přichystal (Besteto) — Vyhledávače zboží 2017
Novinky a události ve vyhledávačích obecně
- Návštěvnost i tržby z vyhledávačů zboží meziročně klesly (porovnání roku 2016 a 2017 podle dat z NetMonitoru).
- Stále zůstává největším lídrem Heureka, za ním je Zboží.cz, které se na druhém místě udržuje dlouhodobě a náskok Heureky snižuje.
- Zajímavým vyhledávačem je Glami, které v oblasti módy funguje pro e‑shopy jako zdroj největší návštěvnosti.
- Raketou mezi vyhledávači je Sleviště, u kterého se jako u jediného zvýšila návštěvnost. Naopak výrazně stagnuje Srovname.cz.
- Došlo k rozmachu automatického biddingu. Přínos je v tom, že ušetří spoustu práce a času, při dobrém nastavení dokáže vydělat dost peněz. Při špatném nastavení hrozí ale i velká ztráta.
Konkrétní čísla – podíl vyhledávačů zboží na tržbách e‑shopů (vzorek 39 e‑shopů, srovnání leden — květen za rok 2016 a 2017, data z Google Analytics)
- Heurece klesl podíl na celkových tržbách e‑shopů o 4,3 % (2016: 17,9 %; 2017: 13, 5 %).
- Glami měl nárůst desetinu procenta.
- Slovenská Heureka poklesla o 0,9 %. což je v případě Heureka.sk velký pokles.
- Celkově dost klesl podíl za vyhledávače zboží a to téměř o 8 %.
- Otázka je, zda nejsou zbožáky za zenitem.
Prezentace od Vládi:
Milan Šmíd (Zboží.cz) — Products first
- Ve Zboží.cz denně zamítnou 8 tisíc požadavků na párování nebo založení produktu. Je toho zkrátka moc, proto se chtějí věnovat automatizaci (pracovně nazváno jako “projekt Karel).
- Došlo ke změně v komunikaci. Zboží.cz dlouhodobě nekomunikovalo kategorie, na kterých právě dělají. To se teď změnilo, píšou o tom na blogu a sbírají feedback od uživatelů.
- Taktéž Zboží.cz změnilo zobrazení nabídek na detailu produktu. Nový model zobrazuje tři doporučené nabídky a další nabídky se řadí podle nejlevnějších cen. Aktuálně mají dobře našlápnuto ti, kteří jsou nejlevnější, protože lidé na ně často klikají.
- 6 950 klientů na Zboží.cz nemá vyplněné logo. Zbytečně tak přicházejí o zákazníky.
- Momentálně je prioritou hodnocení. Aktuálně pracují na nástroji a do čtvrt roku plánují generovat zajímavá hodnocení produktu.
- Doporučuje vyhodnocovat produktové inzerátyna Seznamu, protože pokud došlo k poklesu tržeb ze Zboží.cz, může to to být z důvodu, že dobře šlapou právě tyto inzeráty.
- Někteří klienti si stále nesynchronizovali účty, což je pro Zboží.cz poměrně problematické.
- Na Zboží.cz nikdy nebude košík.
Prezentace od Milana:
Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.
08. 06. 2017
Komentáře (0)