Newsfeed day 2019: Postřehy z jediné konference výkonnostního marketingu na Facebooku

Zajímaví spíkři, spousta jídla, pití, příjemné prostory a hlavně zpáteční návrat plný pozitivních dojmů a nových postřehů. Aneb Newsfeed Day 2019 v jedné větě. My jsme na vás samozřejmě nezapomněli a přivezli jsme z jediné konference výkonnostního Facebook marketingu v ČR postřehy z přednášek.

1. Karel Tlusťák – Facebook trendy 2019 : Nenechte si ujet vlak

Karel Tlusťák z ROI Hunter a Business Factory povídal o tom, jak co nejefektivněji tvořit Instastories. Za zmínku stojí 5 důležitých bodů, které byste měli při tvorbě Instastories dodržet:

1. Tvořte personalizovaná videa místo statických fotek.

2. Zaujměte zákazníka svým produktem nejlépe do 1,7 s, pak už nedává pozor.

3. Využívejte Stickers (Hashtagy, lokaci, gify apod) a přizpůsobujte kreativu vašemu Instagramu.

4. Využívejte Swipe up CTA.

5. Tvořte hodně obsahu.

A za mě? Instastories jsou důležitým nástrojem, jak oslovit vašeho zákazníka. Nebojte se testovat, tvořit a zkoušet různé kreativy. Časem sami zjistíte, jaké varianty jsou pro vaše zákazníky ty nejefektivnější. Přeci jen na každý segment a cílovku funguje něco jiné.

2. Radek Hudák – Rostoucí, stagnující, krachující e‑shop: Co je odlišuje na sociálních sítích?

Radek Hudák ze Shoptetu se rozpovídal o důležitosti Facebooku a Instagramu pro firmy. Zajímavé je, že Shoptet zákazníci využívají reklamní kanál Facebook jako třetí největší (viz obrázek č. 1). Celkem to je 68 % hned po Google Ads a Heurece, která žebříček vedla.

Jsem velmi rád, že došlo i na zmínku o tom, aby se klienti nedívali na sociální sítě stejnou metrikou jako na performance kampaně. Důležité je zkoumat data po spuštění Facebook kampaní do mnohem větší hloubky, než jen sledovat nicneříkající cpc z Google Analytics.

Obrázek č. 1: Podíl marketingových kanálů u e‑shopů na Shoptetu — zdroj: přednáška Radka Hudáka

3. Martin Paukrt – Jak influenceři pomáhají šlápnout do prodejů

Musím říct, že za mě jedna z nejzajímavějších přednášek celého dne. Velký podíl na tom má fakt, že patřím mezi velké fanoušky sociálních sítí a moderních trendů. Martin Paukrt promluvil o tom, jak v současné době funguje business spolupráce s influenceremi. Tedy s Youtubery, zpěváky a dalšími celebritami.

Mezi hlavní výhody zařadil prokazatelné zvyšování návštěvnosti webu, zvýšení vyhledávání brandu a nárůst konverzí z Google Ads. Plánujete spolupráci s influencerem? Připravil jsem si pro vás pár důležitých typů:

  • Stanovte si cíl, kterého chcete dosáhnout. Poté hledejte osobu, která vám k jeho naplnění nejvíce sedí,
  • vyhodnoťte si chování, vystupování a celkový profil influencera,
  • hledejte osobu, která již má důvěru a vztah k vaší značce,
  • využívejte při spolupráci slevové kódy, jedná se o formu spolupráce, která funguje,
  • testujte a hledejte správný atribuční model, díky kterému zjistíte reálný přínos.

4. Jan Pátek – Ovlivněte výkon kamenných poboček pomocí Facebook kampaní

Máte e‑shop a vlastníte zároveň i kamennou prodejnu? Jan Pátek z Business factory zdůraznil, že i v dnešní „online“ době se většina nákupů realizuje offline. A to v poměru 88,6 % offline11,1 % online. Pomocí Facebooku lze efektivně zacílit reklamy na směřování zákazníků do kamenné pobočky a ke sbírání leadů.

Důležitost přednášky od Jana Pátka poté spočívala především ve zpětném nahrávání offline konverzí do Facebooku maximálně do 90 dní po interakci s reklamou. Celý proces  vyžaduje dobře propracovaný CRM systém a dlouhodobé budování věrnostního systému. Na co si dát pozor?

1. Doměřujte konverze až do reálného konce nákupního procesu.

2. Neoddělujte v marketingové strategii online a offline.

3. Používejte data chytře.

5. Daniel Dedek – Výkonnostní reklamy vybroušeny pro služby

Daniel Dedek z Peppermint digital se zabýval cílením reklamy na menší cílové skupiny. Zajímavé body z jeho povídání:

  • Nemáte data? Optimalizujte své reklamy na základní metriky. Od Reach/​​Imprese až po tížené Purchase.
  • Nezmenšujte již úzké cílové skupiny, můžete přijít o levnější cenu za konverzi.
  • Nebojte se testovat.
  • Sledujte komentáře,lajky, sdílení. Zvyšují důvěryhodnost a kvalitu vašich reklam a snižují cenu za konverzi
  • Sledujte feedback = prodává!

Další speakeři:

Newsfeed DAY se neobešel ani bez zahraničního hosta. Anton Gusev z Joomu se rozpovídal o Data-driven přístupu pro růst na Facebooku. Přednáška se zaobírala tím, jak nakládat s milionovými rozpočty a jak takový rozpočet efektivně využít pro růst na klíčových trzích EU. Musím s respektem uznat, že s takovým rozpočtem v rámci propagace na Facebooku v BESTETO nepracujeme.

Jaroslav Slavičinský z Kindred Group ve své přednášce představil, jak tvoří náborové kampaně pro Metlife a Škoda auto, a vyzdvihl sílu Facebooku. Mám pro vás připravený i obrázek č. 2 níže, kde Jaroslav Slavičinský zdůrazňuje 6 zaručených tipů.

Obrázek č.  2: 6 zaručených tipů jak dosáhnout úspěchu od Jaroslava Slavičinského
 

Přednášky od Blanky Kudrnkové, Kataríny Snopčokové a Josefa Hlaváčka byly zajímavou inspirací u propagace aplikací a expanze pomocí Facebook Ads. V rámci našeho týmu se však nejednalo o aktuální téma, proto jsme se pomalu chystali na zpáteční cestu do našeho milovaného Brna.

Načerpali jsme spoustu nových poznatků a informací, které už nyní zavádíme do kampaní našich klientů. Díky za super akci!

29. 04. 2019

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.