Uvažujete o startu kariéry v oblasti online marketingu? Nebo jste již zkušení markeťáci a plavete si v digitálním světě jako ryba ve vodě? Ať už patříte kamkoliv, rozhodně byste měli zbystřit a věnovat pár minut čtení tomuto článku. Představíme vám 8 nejoblíbenějších bezplatných vzdělávacích portálů, kde naleznete jak samotné e‑learningové kurzy, tak i certifikovaná školení. Naučíte se tak něco nového, případně oprášíte své dosavadní znalosti a ještě si vyšperkujete vaše CV novým certifikátem. To zní celkem lákavě, že?
1. Digitální garáž od Google
Komplexní průvodce digitálního světa, tak by se dala shrnout Digitální garáž od Googlu. Ať už jste zkušený marketér či nemáte o online prostředí zatím žádné povědomí, podstoupením digitální garáže určitě neprohloupíte. I když se jedná o poměrně obecné informace, velikou výhodou je, že Google myslel na všechny oblasti digitálního světa, takže se něco nového dozví snad opravdu každý. Školení probíhá formou videí v kombinaci s praktickými úkoly. Aktuálně v Digitální garáži najdete celkem 28 kurzů.
Nicméně, jediný bezplatný, ale zároveň nejobsáhlejší z nich, je kurz Základy digitálního marketingu, po jehož úspěšném dokončení získáte mezinárodně uznávaný certifikát. Jedná se o 26 tematických modulů, které vás v rámci 40 hodin postupně zasvětí do tajů online marketingu.
Co vás v Digitální garáži čeká
Google vás postupně provede samotným vstupem do světa internetu – od tvorby vhodné strategie až po umění vše správně vyhodnotit. Naučíte se, jak funguje vyhledávání a jak v rámci vyhledávání inzerovat. Dozvíte se, jak ze sociálních sítí vytěžit maximum a jak zařídit, aby mobilní telefony pracovaly za vás díky inzerci v mobilních zařízeních. Nemine vás ani obsahová síť a vše s ní spojené – od výběru správného formátu, přes správné cílení a připomínání se zákazníkům až po vhodné vyhodnocení. Nahlédnete také pod pokličku webové analytice a na závěr se dozvíte třeba i to, jak rozjet expanzi do zahraničí.
2. Google Analytics Academy
Google myslel také na ty, kteří se chtějí lépe orientovat v oblasti webové analytiky a umět co nejlépe vyhodnotit výsledky svého úsilí v online světě. Google Analytics Academy kombinuje videoškolení s tzv. asistovanými prohlídkami ukázkového účtu. Každá lekce je vždy zakončena průběžným testem (jedná se buď o otázky na teorii z videa či praktické úkoly v ukázkovém účtu obchodu Google Merchandise store). Pokud chcete získat certifikát, je potřeba, abyste v každém testu byli alespoň z 80 % úspěšní. Školení na službu Google Analytics je rozděleno do dvou separátních školení – GA pro začátečníky a GA pro pokročilé.
- GA pro začátečníky je vhodné především pro ty, kteří s „GÁčkama“ teprve opravdu začínají. Školitelé vás provedou základním nastavením, představí rozhraní celých GÁček i se základními přehledy, a uvedou vás do měření konverzí.
- GA pro pokročilé se věnuje pokročilejším úkonům, jako je například tvorba rozšířených filtrů, vlastních metrik, dimenzí a práce s nimi. Také se zde naučíte nastavit měření událostí, segmentovat uživatele a návštěvy a poznáte kouzlo remarketingu.
Uvidíme, zda-li se časem dočkáme podobného školení také na nové, tolik diskutované Google Analytics 4.
3. Google Ads
Pokud se už nějaký ten pátek pohybujete ve světě PPC a máte v malíku jak tvorbu kampaní, tak i jejich vyhodnocování a optimalizaci, připravil si pro vás Google šest bezplatných certifikací. Jedná se o vyhledávací síť Google Ads, obsahovou síť Google Ads, videoreklamy Google Ads, reklamy v Nákupech, aplikace Google Ads a měření v Google Ads. Nutno podotknout, že se jedná pouze o certifikaci, čili o samotný soubor testových otázek, po jejichž zodpovězení s alespoň 80% úspěšností získáte certifikát na danou službu.
U každého tématu je dostupná volitelná příprava od Googlu formou e‑learningových textů, nicméně ze zkušenosti mohu potvrdit, že předešlá znalost a praxe daného tématu je velikou výhodou, ne-li téměř nutností pro úspěšné absolvování. Vše začíná registrací na Skillshopu, kde naleznete všechny výše zmíněné certifikace. Při registraci buďte obezřetní a ujistěte se, že se přihlašujete pod správným Google účtem a že je tento účet vázán na vaše jméno. Určitě nechcete po absolvování testu na certifikátu vidět namísto vašeho jména něco ve smyslu „Test Testovací“, „Anonym 1234“.
4. Hubspot
Dalším skvělým zdrojem bezplatného sebevzdělávání je HubSpot Academy. Naleznete zde velké množství nejrůznějších kurzů z oblasti online marketingu a všech souvisejících oborů. Mezi těmito kurzy naleznete jak kratší verze (trvajících zpravidla do hodiny a půl, po jejichž absolvování nezískáte certifikát), tak i obsáhlejší certifikované kurzy, které zaberou klidně i několik hodin.
Velkou výhodou je i velice povedený filtr, díky kterému si můžete vyselektovat kurzy přesně pro vás – podle úrovně, tématu či dle délky trvání kurzu. Asi nejoblíbenější je kurz Inbound marketingu, který vás naučí, jak si získat zákazníky. Tento kurz vás provede marketingovou automatizací, tvorbou obsahu na webu, propagací na sociálních sítích a mnoha dalšími nástroji pro získání nových zákazníků. Na HubSpot Academy ale naleznete i spoustu dalších zajímavých témat, jako je například Social Media Marketing, SEO, Email Marketing nebo Content Marketing. Čeština zde není podporována, nicméně máte alespoň o důvod víc oprášit si oborovou angličtinu – sounds good, right?
5. EdX
EdX jsou online bezplatné kurzy, které jsou pod záštitou světových univerzit, jako je Harvard, Boston, Australian National University a další. Tato platforma nabízí více než 3 500 kurzů ze všech možných oblastí — od historie, přes chemii, design až po IT, datovou analýzu a digitální marketing. Většina těchto kurzů je dostupných zdarma.
Pokud si ale děláte zálusk na další certifikát, bezplatná verze vám bohužel stačit nebude. Díky této free verzi získáte pouze dočasný přístup k jednotlivým kurzům, nicméně o něj přijdete po uplynutí odhadované doby na splnění tohoto kurzu. Kurz můžete začít ve free verzi a pokud vás opravdu nadchne, můžete si zaplatit plnou verzi a získat neomezený přístup k videím, známkovaným testům, diskuzním fórům a především k certifikátu. Jak již seznam přispívajících univerzit napovídá, ani na EdXu s češtinou nepočítejte.
6. Blueprint od Facebooku
Pokud se chcete stát marketingovými odborníky na Facebook, pak byste rozhodně měli navštívit vzdělávací portál Facebook Blueprint. Najdete zde přes 90 e‑learningových online kurzů, které vás provedou postupně od samotného stanovení marketingových cílů, až po pokročilou tvorbu reklamy, techniky cílení a jejich měření. Jednotlivé kurzy jsou rozděleny do 6 tematických oblastí. Pokud vás trápí nedostatek času, pak vás jistě potěší, že jeden kurz vám nezabere více než 20 minut. Tyto kurzy jsou zcela zdarma a jsou dostupné i v českém jazyce.
Za poplatek můžete získat certifikát a stát se expertem na služby od Facebooku
Pokud chcete vystoupit z davu a blýsknout se něčím originálním, pak vám Facebook tuto možnost dává formou certifikace, jakožto nejvyšší úroveň akreditace, kterou Facebook poskytuje a také uznává. Nutno podotknout, že jednotlivé certifikáty jsou dostupné pouze v angličtině (plus 9 dalších jazycích, čeština mezi ně zatím nepatří) a jsou zpoplatněny částkou $150 USD za zkoušky typu „professional“ a $99 USD za certifikaci „associate“. Pokud se pro certifikaci rozhodnete, stanete se opravdovým expertem na služby Facebooku a díky získanému digitálnímu odznaku (který se bude skvěle vyjímat na vašem LindkeIn profilu nebo CV) si vás najdou ti, kteří hledají Facebookové profíky.
7. Seduo
Pokud si netroufáte na kurzy v angličtině, pak určitě navštivte Seduo. Jedná se o ryze českou vzdělávací platformu, která nabízí velké množství online kurzů. Naučíte se tu například to, jak pracovat na svém osobním rozvoji, objevovat nejnovější trendy ze světa obchodu, efektinvě pracovat v Excelu, Canvě či například v Photoshopu a nebo se dozvíte něco nového z marketingu.
Něktré kurzy jsou dostupné zcela zdarma, jiné jsou zpoplatněny. Nicméně velikou výhodou je, že i když si vyberete bezplatný kurz a úspěšně zvládnete závěrečný test, získáte certiikát o jeho úspěšném absolvování. Abyste certifikát získali, stačí dosáhnout 80% úspěšnosti. Pokud se vám test nezadaří, nemusíte zoufat, protože množství pokusů je neomezené a navíc po neúspěšném pokusu máte možnost nahlédnout do vašich odpovědí a zjistit, co jste měli špatně.
8. Včeliště
Chcete se naučit dělat efektivní internetový marketing, který vás odliší od konkurence? Marketingová agentura Včeliště se specializuje na marketing, který vám pravidelně přinese nové zákazníky, udrží ty stávající a vytvoří vám dlouhodobou konkurenční výhodu. A to vše pomocí kvalitního obsahu.
V Akademii Včeliště s vámi budou sdílet skrze online videa jejich zkušenosti a ukáží vám, jak na kvalitní obsah. Jejich vize je pomoc co nejvíce projektům, proto jsou všechny kurzy zdarma.
Přejeme vám mnoho zdarů na vaší cestě za vzděláním a pokud nám v našem výčtu chybí nějaký skvělý kurz, budeme moc rádi, když se o něm s námi podělíte v komentářích.
Komentáře (1)