V pátek 10. května proběhla v ostravském coworkingovém centru Viva v pořadí již třetí akce s názvem Ovacopi. Jelikož předchozích dvou jsem se s nadšením zúčastnil, nemohl jsem vynechat ani tuto. Zvlášť, když přednášejícími byli copywriter Otto Bohuš, celý tým projektu 1000 věcí co mě serou a novinář Honza Sedlák.
Do Vivy jsem dorazil asi třičtvrtě hodiny před začátkem akce, takže jsem měl možnost si v klidu promluvit s organizátorkou akce, Květkou. Byla (jako pokaždé) dost nervózní a ani mé utěšování, že to jako vždy zvládne, jí moc nepomohlo. Nebo to na ní alespoň nebylo moc vidět. Pomohl jsem jí alespoň poskládat krabičky na dárky pro řečníky. Pak už se pomalu začali trousit ostatní návštěvníci, takže jsem se odklidil do sálu ukořistit co nejlepší místo — na gauči hned vepředu vedle placu pro přednášející.
Hladovkou za copywriting.
Po úvodním slově Květky, ve kterém nastínila program akce a neopomněla poděkovat sponzorům, se mikrofonu ujal brněnský copywriter Otto Bohuš. Na přednášku na téma “Copywriting, Tao te ťing a 7 dní o vodě” jsem byl zvědavý, jelikož jsem nebyl schopný si představit, jak tyto tři věci mohou být skloubeny.
Otto ze začátku mluvil o tom, jak se rozhodl držet sedmidenní půst, co ho k tomu vedlo, jak se na něj dívali přátelé a jaký to mělo na něj vliv. Jelikož byla jeho zkušenost pozitivní, rozhodně nám doporučil sedm dní v klidu o samotě, jen o vodě. Asi všechny účastníky příjemně překvapila myšlenka “Můžete číst knihy o copywritingu, nebo se podívat do ohně”, kterou krásně vystihl podstatu přemýšlení nad tvorbou textu.
Na závěr přednášky přišel Otto s několika citáty z knihy Tao te ťing, které jsou podle něj aplikovatelné na copywriting a podobné dovednosti. V bloku otázek pak zodpověděl pouze jednu, a to důkladně. Respektive na přání organizátorky představil koncept svého nového webu, který se v nejbližší době chystá spustit.
Hejtuju, hejtuješ, hejtujeme
Po dvacetiminutové pauze nastoupilo před nedočkavé publikum trio Attila, bič boží, Achjo Bitch a Curvekiller, autoři známého blogu 1000 věcí co mě serou. Hned na začátku oznámili, že nesnáší tvorbu prezentací, a tak do té své schválně nasázeli snad všechny chyby, které při jejich tvorbě udělat jdou. Nevím na kolik to byl opravdu záměr nebo naopak chyba, musím však uznat, že se jim to povedlo naprosto dokonale (včetně “Klepnutím zde vložte nadpis”).
Celá přednáška byla o tom, jak vlastně tento projekt vznikl, jak se vyvíjel, o průběžném počtu autorů přispívajících svou troškou “hejtů” do mlýna i o téměř nadějné spolupráci s týdeníkem Reflex. Padla i zmínka o výhře Křišťálové lupy 2011 s drobnou výzvou do publika “Loni nic, letos je to na vás, tak se sakra snažte!”.
Ukázka toho, jak pracné je každodenní blogování v týmu, kdy musí každý všechní den vyjít článek, ať už jste na dovolené nebo na JIPce byl na jednu stranu velice odstrašující, ale zároveň krásně motivující k přemýšlení nad “redakčním plánem” pro ty, kteří s psaním blogu chtějí začít.
Novináři, kteří vylezou ze žurnalistiky, jsou nepoužitelní!
Touto větou shrnul českou novinářskou praxi v poslední přednášce Honza Sedlák, reportér v médiích Mladé fronty. Jeho první slova byla “Serou mě slajdy, tak jsem žádný ani nedělal.” a opravdu — jeho přednáška neměla jediný slide. Díky tomu se po chvilce změnila spíše v diskuzi s účastníky, než že by to byla klasická přednáška.
Honza přišel s tématem, nad kterým by se mělo zamyslet hlavně Ministerstvo školství — přednášel o tom, že mladí žurnalisté se specializují spíše na překlad zahraničních článků, než na to, aby se zaměřili na určitou oblast a v té se stali odborníky. Srovnal také praxi v českých médiích s těmi zahraničními a spolupráci novinářů s PR agenturami (české PR je podle něj oproti světu v plenkách).
Pozor, citrus letí!
Poslední vystoupení večera připadlo na duo Juraj & Patrik, kteří předvedli beatbox (Patrik) a žonglování s koulemi, kuželkami a citrusy, které se sesbíraly jako vstupné. Během vystoupení proběhl i krátký žonglérský workshop a následné vrhání citrusů do nic netušícího davu.
Jako každé Ovacopi, i toto stálo za návštěvu. Zajímaví lidé, nové informace (nejen) o copywritingu a pohodová atmosféra. Už teď se těším na říjen, kdy proběhne další.
Komentáře (0)