Tentokrát jsme na průzkum toho, na co se nejčastěji lidé ptají, vzali na pomoc SEO tým, který našel nejhledanější výrazy. Jestli s Instagramem teprve začínáte, možná do vyhledávače píšete přesně tyto dotazy. My vám na ně rádi ve stručnosti odpovíme.
Po tom, co jsme odstranili některé otázky (jako třeba leos mares instagram :)), zbyly nám tyto hlavní:
1. Co je Instagram?
Tato sociální síť vznikla v roce 2010 a hlavním cílem bylo pomáhat lidem sdílet jejich fotografie. Zapamatujte si, že na Instagramu je hlavní vizuální dojem. Uživatelé očekávají dokonalé fotky, videa, Stories a text je až na druhém místě (to však neznamená, že si nezaslouží pozornost). Trendy se mění jako aprílové počasí. Instagram vás bude mít rád, pokud jeho novinky budete využívat. Pořád přitom ale mějte na mysli svoji cílovku.
Pro svůj profil máte na výběr ze tří možností:
- Osobní účet
- Firemní (profesionální) účet
- Účet tvůrce
Účet tvůrce je tu teprve chvilku a slouží hlavně pro tvůrce obsahu (influencery, bloggery, celebrity,…).
Známé osobnosti a některé firmy mají navíc u profilu modrý odznáček. Díky němu rozeznáte originální ověřené profily od falešných, nebo fanouškovských.
Náš tip: Přečtěte si knihu Jak na sítě. Dozvíte se, jak to na sockách funguje a jak nad nimi máte přemýšlet.
2. Kdy přidávat příspěvky (postovat)?
Zamyslete se, kdy asi mají volno na projíždění Instagramu ti, pro které píšete. Pro markeťáky to může být ráno cestou do práce, ale pro maminky třeba po obědě, když se jim povede uspat dítě.
Hledání toho nejlepšího dne a hodiny, je jako hledání svatého grálu. Na internetu kolují zaručené tipy, ale nevyplatí se na ně na 100 % spoléhat. S koronavirem se toho změnilo hodně. Trávíme daleko více času online, a to se promítne i do určení nejlepšího okamžiku pro zveřejnění příspěvku. Na stránce SproutSocial uvidíte aktualizovanou verzi denního rozvrhu pro Facebook, Twitter, LinedIn a Instagram.
Orientačně si vystačíte s daty ze statistik. Ve svém profilu rozbalte menu v pravém horním rohu a vyberte Přehledy. V záložce Okruhy uživatelů si dole můžete zobrazit, ve kterých dnech a v jakém čase jsou sledující nejaktivnější. Pozor! U osobních profilů nejsou data k dispozici.
Náš tip: Potřebujete mít přesnější informace? Nástroj pro správu firemního IG profilu Later v placené verzi zobrazuje nejlepší časy přímo pro připojený business účet. Tady už je odhad přesnější díky tomu, že ho vypočítá na základě dat z nejúspěšnějších postů na profilu za posledních 30 dní.
3. Jaké používat hashtagy?
Oproti jiným sítím se tady s hashtagy opravdu vyplatí pracovat. Chce to najít rozumnou hranici v tom, jaké hashtagy a kolik k příspěvku přidáte. Pokud jste e‑shop, který má zákazníky především z Česka, nevyplatí se vám přidávat pouze anglické hashtagy. Sice byste získali sledující z Turecka, ale k čemu vám to bude? Ani ty nejvíce používané hashtagy nemusí být výhra. To, že je hashtag používaný, totiž znamená i vyšší konkurenci. Zamyslete se, jaké slovo byste zadali, když byste hledali zboží, jako je to vaše. Možná zjistíte, že potřebujete použít delší hashtag. A to je v pořádku. Jen nezapomeňte, že hashtag musíte psát dohromady. Mezera patří až za něj. Nedávejte # před každé slovo. A opravdu nemusíte vyčerpat limit 30 hashatgů na příspěvek.
Náš tip: Vyberte si pro začátek 6 — 9 hashtagů. Jeden z nich může být třeba #vaseznacka. Zkoušejte, které vám fungují a omrkněte, které používá konkurence. Víte, že hashtagy můžete sledovat? Dělejte to.
Zdroj: GIPHY
4. Sdílení obsahu od uživatelů
Vaši spokojení zákazníci jsou ta nejlepší vizitka. Když už vás označí v příspěvku, nebo v příběhu, využijte toho. U příběhu vám přijde upozornění, které si zobrazíte a ťuknete na Přidat do svého příběhu. Příspěvek z veřejného účtu do Stories nasdílíte taky, a ani nemusíte být označení. Vedle lajku a komentáře je ikona šipky. Když na ni klepnete, vyjede nabídka a nahoře je možnost Přidat do příběhu příspěvek.
Náš tip: Nezapomeňte na vyžádání souhlasu autora a jeho označení (@ucet).
5. Návrat do minulosti aneb co skrývá Archiv
Věděli jste, že Stories po jednom dni nezmizí z profilu úplně? A že fotky, které se vám neladí ve feedu nemusíte úplně smazat a přijít tak o srdíčka a komentáře, které jste nasbírali? Objevte kouzlo Archivu. Příspěvky do něj přesunete tak, že přes tři tečky u příspěvku rozbalíte menu a vyberete možnost Archivovat. Stories se tam ukládají automaticky po 24 hodinách. Výhoda archivovaných příspěvků je ta, že je můžete obnovit (zařadí se zpět tam, kam podle data patří). Kde je najdete? Rozbalte menu u profilu a uvidíte v něm Archiv. Přepínat se můžete mezi archivem příspěvků a příběhů.
Náš tip: Archiv příběhů je užitečný i proto, že příběhy můžete sdílet jako vzpomínku, nebo je přidat zpětně do výběru/sdílet znovu a podobně. No není to nádhera?
Dnes jsme zodpověděli některé z nějčastěji vyhledávaných dotazů o Instagramu. Tímto článkem naše povídání o Instagramu nekončí, příště se podíváme na produktové reklamy na Instagramu.
Pokud si o sociálních sítích chcete ještě něco přečíst, zkuste článek o tom, s čím na sítích e‑shopy nejčastěji bojují a co s tím dělat.
Komentáře (0)