Rok se s rokem sešel a ostravské setkání copywriterů, blogerů a dalších pisálků v pátek 1. listopadu oslavilo první rok. Oslava se odehrála v Podnikatelském inkubátoru Vysoké školy Báňské v Ostravě, což byla změna oproti minulým třem setkáním. Co však zůstalo stejné, byla organizátorka akce Květka Lišková.
Úvodní slovo patřilo právě Květce, která v pár minutách shrnula vývoj OVACOPI od myšlenky na akci pro pár vyvolených, přes prvotní údiv z účasti na prvním setkání, radosti z narůstajícího zájmu, až po radostné první narozeniny. Vývoj je to pěkný a já doufám, že v nastoleném trendu bude pokračovat, protože OVACOPI je rozhodně akce, která stojí za návštěvu.
Jak vybrat copywritera
Prvním přednášejícím byl Martin Šauer s přednáškou nazvanou “Hledání ztraceného copywritera: boj na život a na smrt”. Jak samotný název naznačuje, byla zaměřena na tipy, jak správně vybírat “toho svého” copywritera. Poradil, kde hledat, doporučil uvědomit si, že copywriting je práce jako každá jiná a má být po zásluze odměněna (takže žádný webtrh a tamní nabídky za pár korun) a jednoznačně nám vtloukl do hlav, že když na copywritera, se kterým si vzájemně sedíme, natrefíme, máme se ho držet jako klíště (ale rozhodně jej nevysávat jako parazit). Druhá část jeho přednášky byla naopak zaměřena na copywritery a jejich spolupráci s klienty. Vypíchl jednotlivé problémy, které mohou nastat, a doporučil, aby se ti, kteří se psaním textů chtějí opravu živit, vyhli párkorunovým zakázkám od klientů z pekla, hledali si dlouhodobé partnery a budovali si kvalitní jméno.
Copywriting a public relations
Po desetiminutové přestávce následovala přednáška Jany Leitnerové, která se zaměřila na propojení copywritingu s public relations. Jak sama na začátku uvedla, název “Copywriting & PR aneb Slovo dalo slovo, a to slovo prodalo” byl vymyšlen na poslední chvíli a nemusí přesně odpovídat tomu, o čem přednáška je. Za sebe mohu říct, že jsem takový pocit neměl. Jana nás zasvětila do práce content managera ze svého pohledu a v různých rolích — v zaměstnání, v práci pro neziskovky či vlastní propagaci.
Projekt Copywriting.cz
Drobnou vsuvkou mezi přednáškami byl Jan Linhart, který představil nově vznikající projekt Copywriting.cz. Projekt spojující copywritery s klienty a naopak. Zajímavá myšlenka, která určitě najde své uplatnění.
Jak se prodat
Posledním přednášejícím byl Karel Novotný, který se rozhodl vysvětlit copywriterům, jak se prodat. Teda, ani tak nešlo o konkrétní tipy co dělat, ale spíše rozebírání sebe sama a použití získaných informací k tomu zvolit správnou cestu svého podnikání. Asi každý během jeho přednášky přemýšlel, jestli na svůj (nejen) pracovní život pohlíží ze správného úhlu a očekává od něj to, co opravdu chce.
Příjemným zpestřením bylo, když Karel doslova rozbil smýšlení o sobě samém zhruba polovině přítomných, kteří o sobě tvrdili, že jsou introverti. Dělat sám sobě psychologa prostě není to nejlepší a škatulkování se někam, kam si myslíme, že patříme, nenese vždy ty správné výsledky.
Společně s přednáškami běžel workshop na téma “Zákazník nebo klient?”, kterého jsem se ovšem kvůli přednáškám neúčastnil (jako ostatně na většině takovýchto akcí), takže o něm nemohu nic napsat. Třeba příště ;).
OVACOPI #4 bylo super!
Co říci závěrem? Že OVACOPI #4 byla rozhodně akce, na kterou se mi vyplatilo jet. Jediné, co mi kazilo prožitek, byla zima v zadní řadě (hned u vstupu do Inkubátoru) a místy ne zrovna optimální zvuk. Obsahově však není co vytknout, a to je, myslím, to hlavní.
Teď už mi zbývá jen popřát Květce a jejímu duševnímu dítěti mnoho úspěchů při dalších setkáních a hlavně vydržet!
Komentáře (0)