Vyplatí se PLA kampaně v Skliku?

PLA kampaně neboli produktové kampaně v Skliku jsou jedním z velmi zajímavých prodejních kanálů. My se podíváme, jaké výsledky nám tento kanál přináší napříč účty, ke kterým máme přístup.

Zdroj dat a náklady

Pro vyhodnocení jsem použil data 16 e‑shopůnejvětší návštěvnostíproduktových kampaních, u nichž máme přístup do Skliku. Výsledky jsem vyhodnotil za první čtvrtletí roku 2016 (od 1. ledna do 31. března 2016).

Náklady na PLA kampaně jsou od 3 do 113 tisíc. Sledované e‑shopy měly od 1 500  do 38 tisíc prokliků za dané období. 2 e‑shopy utratily v PLA kampani za 3 měsíce přes 50 tisíc.

Průměrná cena za proklik

Průměrná cena prokliku je 2,81 Kč.

Nejvyšší průměrnou cenu prokliku má e‑shop, který platí za proklik 7 Kč, nejnižší CPC je 0,57 Kč.

Ze sledované šestnáctky e‑shopů jen 5 platí v průměru víc než 4 Kč za proklik. Devět e‑shopů se s cenou prokliku vejde pod 3 Kč.

Podíl nákladů na obratu

Průměrné náklady z obratu vychází na 8,55 %.

Jediný e‑shop se vešel s PNO pod 5 %. Nejvyšší PNO je necelých 15 %. Celkem 7 e‑shopů z 16 má PNO vyšší jak 10 %.

Cena za konverzi

Průměrná cena za objednávku (konverzi) vychází na 137 Kč.

Sledované e‑shopy zaplatily za získání objednávky z produktových kampaní v Skliku mezi 46 a 462 Kč.

Čtyři e‑shopy zaplatily v průměru za konverzi z PLA kampaně do 100 Kč. Sedm e‑shopů se s cenou konverze dostalo od 100 do 200 Kč. Oproti tomu ale 4 e‑shopy byly s cenou za konverzi nad 400 Kč.

Závěr

Závěrem bych chtěl říci, že ačkoliv na základě ceny za objednávku by mohl někdo soudit, že se inzerce nevyplatí (tedy v případě té horní hranice), tak při znalosti marží našich klientů dosahuje tato inzerce ve všech případech ziskovosti. Správně optimalizovaná PLA kampaň by tedy měla být vždy součástí kampaní Sklik účtu.

Lukáš Kenja
12. 04. 2016

Témata:

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.