Čas od času je potřeba inzerci e‑shopu (nejen) na vyhledávačích zboží podpořit nějakou akcí. Může se jednat o akci slevovou, může se jednat o časově omezenou dopravu zdarma, může se jednat o dárek, který chcete po určité období přidávat k nákupu.
Většinou pak zadáte marketingovému oddělení, aby tyto časově omezené výhody včas zapracovalo do inzerce a nezapomnělo je také včas vypnout. Tady ale vstupuje do hry lidský faktor a může dojít k tomu, že je akce spuštěná, nebo zastavená později. V prvním případě Vám přinejmenším uteče potenciál a v druhém případě se naštvaní zákazníci budou akce domáhat.
Aby se povedlo tato rizika stáhnout na minimum, přišlo Mergado s novou funkcí — plánovačem pravidel. V BESTETO jej používáme nejčastěji právě pro tyto časově omezené akce.
Spuštění a ukončení akce můžete pustit z hlavy, plánovač vše pohlídá za vás.
Výhody nové funkce si ukážeme na příkladu, kdy nabízíte dopravu zdarma k produktům s cenou nad 500 Kč. Už dopředu víte, že akce s dopravou zdarma bude až v půlce příštího měsíce (např. 15. května) a potrvá do konce měsíce. S plánovačem je možné si vše předchystat ve chvíli, kdy se informaci dozvím — klidně hned dnes.
Postup nastavení plánovače pravidel
1. Nachystáme si v záložce Produkty výběr produktů, kterých se daná akce týká. Do zadání pro výběr v našem případě zahrneme všechny produkty nad 500 Kč (včetně DPH).
2. Připravíme si pravidlo v Mergadu nastavující dopravu zdarma u vybraných dopravců.
3. Ikonou plánovače v Pravidlech si spustíme jeho nastavení.
4. Nastavíme si pravidlo od 15. 5. do konce měsíce, a v tabulce dole zvolíme všechny dny. Pravidlo platí 24 hodin denně. Aby pravidlo před a po zvoleném termínu zůstalo neaktivní, nastavíme jeho přeskakování. V infografice si zkontrolujeme, jestli je spuštění a vypnutí dobře nastavené.
5. Stejný postup zvolíme i u dalších exportů, aby informaci dostaly všechny potřebné systémy.
Spuštění a ukončení akce můžete pustit z hlavy, plánovač vše pohlídá za vás.
Náš tip
Poté, co akce skončí, zůstane v Mergadu informace o přeskakování pravidla. Doporučujeme si čas od času tato historická nastavení smazat, protože se sama neztratí. Zůstavají tam schválně pro případ, kdy se nastavení provádí například v konkrétní dny v týdnu.
Příklady využití plánovače
- sezónní slevy,
- dárek k nákupu zdarma na určitou dobu,
- doprava zdarma na omezenou dobu,
- dočasná úprava elementu PRODUCT s různými benefity,
- zvýšení, nebo snížení CPC na konkrétní den/hodinu,
- víkendové omezení inzerce,
- útlum inzerce, nebo skrytí části sortimentu v konkrétní hodiny, či v konkrétní den.
O plánovači pravidel přednášel Luděk Volejník na online MergadoFestu, záznam si můžet pustit tady.
Napadá Vás další využití Plánovače pro Mergado? Nebo máte speciální úkol pro Plánovač a nejste si jistí, jak jej nastavit, či jestli je vůbec provedení možné? Zeptejte se mě dole v komentáři pod článkem. Rád vám poradím.
Filip
Komentáře (2)
Dobrý den Marku,
zajímavý dotaz. Ovšem plánovač opravdu naplánuje pouze jednotlivá pravidla, přičemž přegenerování feedu je mimo kompetenci plánovače. Nicméně domnívám se, že přegenerování feedu v Mergadu probíhá i víc jak 6x denně, přičemž největši zbožové srovnávače stejně nestahují feed častěji než jednou za dvě hodiny. Ta prodleva sice někdy nejspíš nastat může, ale neměla by být tak palčivá. Jak často prosím ty ceny měníte a kolik máte položek ve feedu?
Dobrý den, dá se nějak zařídit, aby se nejen pravidla nastavila, ale aby se zároveň přegeneroval i feed? Bez toho dojde k prodlevě, kdy nabízíme ceny ve feedu odlišné od těch, co máme v eshopu…
Děkuji a hezký den.