V dnešní době číhá reklama na každém rohu a ovlivňuje nás víc, než bychom si dokázali představit. A právě na toto téma jsme si v novém díle Oranžády povídali s Romanou Mazalovou, psycholožkou, která se v posledních 10 letech specializuje především na psychologii nákupního chování se zaměřením na e‑commerce. Mimo to je také spoluautorkou dokumentu Šmejdi. V něm poukazuje na manipulaci a další praktiky prodeje na výjezdových předváděcích akcích pro seniory.
Co se v podcastu dozvíte?
- 00:18 — Co se skrývá pod pojmem psychologie reklamy
- 03:00 — Jaký byl vývoj online a offline reklamy v posledních 30 letech
- 06:05 — Jaké jsou nejčastější formy reklamy
- 06:59 — Jaký typ reklamy nejlépe funguje na mladší a starší generaci
- 09:06 – Jaké jsou rozhodovací fáze při nákupu
- 09:34 — Psychologické faktory, které dokáží člověka motivovat k nákupu
- 11:51 — Slovo Akce aneb proč na většinu lidí funguje jako zaklínací formule
- 15:55 — Co je to a jak vypadá efekt nedostatku
- 17:44 – Praktika umělého navyšování cen
- 18:48 — Co vedlo Romanu k natočení dokumentu Šmejdi se Silvií Dymákovou
- 20:02 — Na jaké typy “Šmejdů” můžeme v dnešní době narazit
- 20:30 — Jak je možné, že senioři na předváděcích akcích podlehnou tlaku
- 21:29 — Proč je tak těžké říct někomu NE
- 22:20 — Co je to efekt třetí osoby
Podcast
Je něco, co by vás zajímalo, ale v podcastu to nezaznělo? Neváhejte nám napsat do komentářů.
13. 04. 2022
Komentáře (0)