Každý e‑shopař sní o momentu, kdy jeho obchod začne fungovat samostatně a bez každodenních zásahů. Máte zákazníky, kteří u vás rádi nakupují a business vzkvétá. A pak přijde otázka: mám expandovat?
Pokud se pro expanzi rozhodneme, hned po Slovensku je Polsko většinou druhou volbou. Důvody jsou jednoduché: je blízko, má podobné podmínky na trhu a docela malou jazykovou bariéru. Proto vám v dnešním článku popíšu největší srovnávače a nesrovnávače zboží, které jsou v Polsku aktivní.
Allegro.pl
Největším polským serverem se zbožím je Allegro.pl. Schválně nepíšu srovnávač, protože se od klasických srovnávačů zboží hodně liší — nepoužívá totiž produktové karty. Místo toho při vyhledání jednoho produktu vidíte až stovky nabídek, každou od jiného e‑shopu. To trochu ztěžuje práci s daty. Nemůžete si zobrazit jednotlivé ceny a hodnocení tak jednoduše, jako například na české Heurece, či německém Idealu.
Čísla ale mluví jasně. Allegro je pátá nejnavštěvovanější stránka na polském internetu, mají přes 21 milionů zaregistrovaných účtů a každou minutu se prodá přes 500 produktů. Pokud na něm chcete začít prodávat, připravte se na několik nestandardních situací. Allegro přijímá produkty přes API, ne přes produktový feed. S tím si váš programátor jistě poradí.
Obr. 1: Takto vypadají nabídky na Allegro od reálných shopů a ne jednotlivých prodejců. Výhodou také je, že Allegro přímo zobrazuje, kolik lidí od vás již toto specifické zboží nakoupilo.
Ceneo.pl
Druhým největším hráčem na trhu je Ceneo.pl, srovnávačový gigant s údajně 15 až 20 % celého e‑commerce. Tento web slouží stejně jako nám známé srovnávače. Na produktové kartě ukáže několik prodejců a jejich statistiky, po rozkliku pak všechny, kteří produkt nabízejí.
V základním nastavení zobrazení Ceneo ukáže obchody dle “nejlepšího” — seřadí je po porovnání hodnot CPC jednotlivých nabídek, hodnocení zákazníků a ceny produktu. Abychom se dostali do těchto předních příček, musíme za proklik platit a to od 0.35zł (cca. 2kč). V předvánoční sezóně zdraží cenu za proklik v průměru o 10 — 20 % základu. Počítejte s tím, že základním biddingem se na přední pozice nedostanete. Velcí hráči rádi zainvestují do toho, aby v boxu “wybrane oferty” byli právě oni.
Skapiec
Za zmínku stojí srovnávač Skapiec, který není tolik efektivní jako dva zmínění obři. Už pohled do statistiky Alexa nám řekne, že je “až” 212. nejnavštěvovanější stránkou na polském internetu, což však stále přivádí okolo 80 000 návštěv za den. Myslím si, že největším tahákem je napojení na síť Onet, kdy Skapiec rozhází reklamu do partnerských stránek a vy můžete dostávat traffic i ze stránek, ke kterým není snadné se dostat — jmenovitě např. Business Insider či Forbes.
Domodi
Pokud prodáváte módu, využijte srovnávač Domodi, polskou mutaci srovnávače u nás známého jako Glami. Domodi má v Polsku poměrně aktivní komunitu a živé účty na sociálních médiích. Na Instagramu je sleduje 65 tisíc lidí, zatímco jejich nejvyhledávanější videa mají v řadách sto tisíců zhlédnutí. Ne každému se na Domodi vzhledem k jeho sortimentu vyplatí inzerovat. Pokud nabízíte módu a doplňky, bude vám pravděpodobně fungovat lépe než ostatní srovnávače.
Obr.2: Při porovnání Allegro s Domodi, jejich zaměření na módu a mladé ženy přímo čiší — můžete si srdíčkem ukládat zboží do oblíbených, vidíte původní cenu i cenu po slevě — no nekupte to!
Srovnávačů na poli polské e‑commerce existuje spoustu. V tomto článku jsem představil ty nejznámější. Zajímalo by vás toho o Polsku více? Třeba jaké způsoby dopravy a plateb jsou nejvyhledávanější, nebo jaké jsou rozdíly v prodeji českému a polskému zákazníkovi? Pokud ano, rád pro vás připravím další článek na toto témata.
Chcete mít přehled o tom, co je v BESTETO nového? Řekněte si o náš newsletter, rádi vám ho pošleme.
Komentáře (0)