Takový vítr jako dnes jsme na PPC na stojáka ještě neměli. Spíkři se do toho opřeli o sto šest, protože mít 15 min na přednášku je docela fičák. Jak jsme si to jubilejní setkání užili a s jakými tipy přišli naši PPC hosté, se dočtete v článku.
Trochu jsme se báli, že květnové počasí odradí i naše nejzarytější fanoušky, kteří nás vymění za randění v parku. Naštěstí se tak nestalo (díky, počasí, tentokrát jsi stálo na naší straně) a dorazilo odhadem 50 návštěvníků. A to už je docela slušné číslo. I tentokrát jsme se sešli v hudebním klubu Mersey, který se pomalu začíná stávat tradicí pro naše PPC setkání.
Spíkry jsme poprosili, aby se s námi podělili o své nápady, jak klientům vydělat peníze. Zkusíme vám teď předat v několika bodech ty nej poznatky, které nám zůstaly v hlavě.
PPC specialistka na volné noze Veronika Brindzová
- Komunikujte pravidelně se svými klienty, je to důležitá součást vaší práce. Vyhraďte si na komunikaci čas, který si necháte proplatit od klienta.
- Naučte se říkat klientům NE. Vy jste profesionálové, kteří své práci rozumí a jsou za ni zodpovědní. Ušetříte tím klientovi spoustu peněz.
- Konkurenci nestačí analyzovat jen před spuštěním kampaně, ale aspoň jedenkrát měsíčně. Zaměřte se na to, co uvádí konkurence v inzerátech, kam přivádí návštěvníky (na které stránky), kam umisťuje CTA atd.
- Chtějte vždy od vašeho klienta, aby vám řekl, jaké on vnímá konkurenční výhody jaké konkurence.
- Naučte se základy UX, kontrolujte, kam přivádíte zákazníky, jestli jsou stránky přehledné, jestli je objednávkový proces průchozí (ani nejlepší reklama neprodá, pokud člověk nemůže přidat zboží do košíku).
- Pokud máte možnost zúčastnit se uživatelského testování, jděte do toho.
David Velechovský ze Seznamu
- To, že snížíte PNO, ještě neznamená, že klientovi vyděláte peníze. Zaměřte se proto na zisk.
- Když snížíte cenu za proklik, neznamená to, že se vám bude víc dařit. Dojít může k několika věcem, například se vám sníží průměrná pozice, počet prokliků, konverzí a celkově i obrat. Přitom náklady na správu inzerce pořád máte.
- Rozšířené (ETA) inzeráty mají větší míru prokliků.
- Čtvrtina návštěvnosti jde z mobilů a důležité je, že roste konverzní poměr objednávek z mobilu.
- To, že jednou nastavíte kampaň, neznamená, že je to napořád. Průběžně kontrolujte, co jste kdysi udělali.
Tučňáci z igloonetu Adam Šilhan a Lukáš Havlík
- Někdy není potřeba vydělávat, ale šetřit.
- Nemá smysl testovat, pokud víme, že nasazování změn bude trvat příliš dlouho, anebo bude příliš drahé.
- Větší kampaně je nutné plánovat v rámci strategie pro všechny kanály zároveň.
- Sledujte konkurenci, ideálně automaticky (robotem).
- Vzdělávejte své klienty i za cenu toho, že si potom začnou PPC spravovat sami. Sice nějaký kšeft ztratíte, ale vybudujete si u nich důvěru a v budoucnu se na vás možná znova obrátí.
- Investice do bezpečnosti (https, šifrovaná hesla, klíčenka, pořádek v účtech…) nevydělá peníze, ale může jich hodně ušetřit.
Jiří Homola z BESTETO
- Shrnul odpovědi návštěvníků na to, jaké jsou jejich tipy na výdělečné kampaně (viz první slide Jirkovy prezentace) a ukázal konkrétní čísla ze studie tržeb e‑shopů za rok 2017. Ta můžete vidět v prezentaci.
Moc děkujeme všem, kteří dorazili. Zároveň se s vámi loučíme, v létě necháme naše PPC na stojáka odpočívat a uvidíme se s vámi na podzim. Ale nezoufejte, dorazte na naši červnovou Nekonferenci a my si s vámi rádi povykládáme.
Komentáře (0)