Zajímá vás, jak na tom byla naše inzerce v prosinci 2021, tedy v hlavní vánoční sezoně? Pokud máte e‑shop, tak určitě víte, že Vánoce představují nejnáročnější část roku, kdy počty objednávek rostou neuvěřitelným tempem. Rozhodli jsme se, že se na jednotlivé výsledky z tohoto období podíváme pěkně zblízka.
1. Vybrali jsme klienty, kteří splnili dvě podmínky
Při sbírání dat jsme se zaměřili na klienty a jejich výsledky z inzertního systému Google Ads, které byly doplněny a ověřeny pomocí dalších analytických nástrojů. Jelikož máme velké množství klientů, rozhodli jsme se, že do vyhodnocení zahrneme pouze ty klienty, kteří splní dvě podmínky:
- Tržby (hodnota konverzí) za daný měsíc musely být vyšší než 50 tisíc korun.
- Nastavenou CZK měnu v Google Ads účtu.
Tyto podmínky splnilo 61 klientských účtů. S nimi jsme následně pracovali dále.
2. Klienty jsme rozdělili do kategorií dle sortimentu
Pro lepší práci s daty a následné vyhodnocení, jsme klienty rozdělili do kategorií podle sortimentu zboží. Celkem jsme tedy pracovali se 7 kategoriemi — Dům a zahrada, Zdraví, móda a šperky, Elektro a auto-moto, Sportovní vybavení, Papírnictví a hračky, Potraviny a Ostatní.
Jak můžete vidět v tabulce, největšího klientského zastoupení se získala kategorie Sportovní vybavení (24,6 %) a hned v těsném závěsu byla kategorie Dům a zahrada (21,3 %). Nejméně klientů bylo v kategorii Ostatní (4,9 %).
3. Zjišťovali jsme, jaké bylo průměrné PNO
Poté, co jsme si klienty rozdělili do jednotlivých kategorií, jsme zjišťovali, s jakým celkovým průměrným PNO jsme v dané kategorii pracovali.
Zkratka PNO vyjadřuje podíl nákladů na obratu. Tedy kolik % z obratu, který jsme získali díky reklamě, bylo potřeba za reklamu zaplatit.
V tabulce můžete vidět, že s nejnižší hodnotou PNO jsme pracovali v kategorii Potraviny a Papírnictví a hračky. Nejvyšší hodnota PNO byla u kategorie Zdraví, móda a šperky. Samozřejmě se jedná o průměrnou hodnotu pro danou kategorii. Provozovatel e‑shopu při stanovení cílové hodnoty PNO musí brát v potaz své zisky, náklady i marži. Průměrná hodnota dané kategorie může sloužit pouze jako inspirace pro stanovení vlastního PNO.
4. Zákazníci nejčastěji nakupovali v úterý
V rámci našeho “průzkumu” jsme také zjišťovali, ve kterém týdnu ze zmíněného měsíce zákazníci konkrétní kategorie nejvíce nakupovali. Většina e‑shopů zaznamenala nejvyšší tržby v týdnu od 13.12.2021 do 19.12.2021, tedy třetí prosincový týden.
Dále nás zajímalo, který den z daného týdne bylo dosaženo nejvyšších tržeb. Jak můžete vidět, ve většině kategoriích bylo nejsilnějším dnem z hlediska tržeb úterý (13.12.2021). Výjimkou byly pouze kategorie Sportovní vybavení, Potraviny a Ostatní. V těchto kategoriích byla nejsilnějším dnem středa (14.12.2021), čtvrtek (2.12.2021) a pátek (3.12.2021).
A jak to dopadlo?
V prosinci 2021 celkové tržby našich klientů z inzertního systému Google Ads přesáhly 45 mil. korun s celkovým PNO 12,1 % (počítáno z celkových nákladů a tržeb, aby bylo možné porovnat výsledky s předchozím rokem). Hodnota tržeb je téměř o 10 mil. korun vyšší než v prosinci 2020 (PNO 10,3 %).
Jak můžete vidět, tržby klientů se i po zohlednění hodnoty PNO oproti roku 2020 zvýšily. Z výsledku máme o to větší radost, jelikož v prosinci 2020 byly kamenné prodejny uzavřené nebo byl jejich provoz byl omezen kvůli pandemii koronaviru. Nákupy se tak z velké části přesunuly právě do onlinu. Uvedené vyhodnocení je velmi zjednodušené, jelikož při práci vždy zohledňujeme celkové náklady, zisk i marži u jednotlivých klientů.
Toto malé ohlédnutí nás utvrdilo v tom, že naše práce má smysl. Každý den se snažíme zlepšovat, navštěvujeme semináře, školení a kurzy zaměřené na online marketing. Pořádáme PPC na stojáka, vydáváme vlastní podcast a pomáháme klientům na jejich cestě v podnikání. Odměnou nám jsou dlouhodobí klienti, kteří i díky naší práci rok od roku rostou. Pokud by i vás lákala spolupráce s námi, neváhejte nás kontaktovat.
Komentáře (0)