V prvním článku minisérie “Jak připravit e‑shop na Vánoce” jsme si řekli, čemu se věnovat, aby e‑shop získal co nejvíc objednávek z přirozeného vyhledávání na Google a na Seznamu. Pojďme si nyní říct, jak nachystat na vánoční sezónu PPC kampaně.
Přípravu předvánočních PPC kampaní bychom měli začít naplánováním, co a kdy budeme chtít propagovat, koho a kdy budeme chtít oslovit. Tento plán by se měl prolínat s plány u dalších marketingových aktivit. Vycházet bude z plánu předvánočních akcí a odpovídat bude i plánovaným rozesílkám mailů.
Propagovat můžeme např.:
- konkrétní produkty (TOP produkty, akční zboží, novinky),
- kategorie produktů,
- značky,
- články,
- akce a mimořádné nabídky,
- vlastní značku.
Reklamu můžeme cílit např. na:
- názvy produktů, kategorií, výrobců či prodávaných značek,
- obecná klíčová slova,
- příbuzná klíčová slova,
- zájmy uživatelů,
- návštěvníky e‑shopu (remarketing, dynamický remarketing),
- konkrétní weby a stránky v partnerské síti Google a Skliku.
Vzniknout by měl plán, který vaší agentuře či PPC specialistovi umožní dopředu se připravit. Plán by měl obsahovat i cíle či metriky, podle kterých se budou vyhodnocovat výsledky. Plán PPC inzerce může být i velmi jednoduchý například:
- propagujeme všechny produkty s cenou nad 100 Kč, vynecháme výrobce XXX, protože tam máme nízkou marži
- snažíme se o maximální zisk, pro výpočet zisku počítáme s průměrnou marží 20 %, tržby měříme v Google Analytics
- využijeme všechny reklamní formáty, posilovat budeme ziskové kampaně, utlumovat kampaně, kde jsou náklady nad 20 % tržeb.
K dispozici je pak řada reklamních formátů:
Google Adwords
- textová inzerce ve vyhledávání
- inzerce v obsahové sítí (textové inzeráty i bannery)
- produktové kampaně (PLA využívající Google nákupy)
- remarketing (inzerce zacílená na lidi, kteří navštívili e‑shop a nenakoupili)
- dynamický remarketing (remarketing napojený na Google nákupy, zobrazuje v inzerátech produkty, které si lidé prohlíželi)
- DSA (Dynamic Search Ads) — nejjednodušeji nastavitelná reklama, inzeráty se tvoří automaticky z obsahu stránek
Sklik
- textová inzerce ve vyhledávání
- inzerce v obsahové sítí (textové inzeráty i bannery)
- retargeting (obdoba remarketingu v Google Adwords)
- PPC
- remarketing
- dynamický remarketing.
Když máme sestavený plán a vybrané systémy a formáty, které budeme využívat, měli bychom mít jasno ještě v několika věcech:
- kdo se bude starat o kampaně a kolik to bude stát,
- kdo bude mít na starost dobíjení kreditu a z jakých peněz se bude kredit platit,
- máme dobře nastavené měření výsledků, propojené účty, nasazené konverzní a remarketingové kódy,
- víme, jaké jsou naše konkurenční výhody, které použijeme v inzerátech,
- máme zpracovanou analýzu klíčových slov,
- máme připravené grafické podklady, nebo alespoň víme, kdo a kdy nám je připraví.
A pak už se můžeme pustit do přípravy (případně optimalizace) jednotlivých kampaní.
Na závěr pár nejčastějších chyb, se kterými se setkáváme při přebírání PPC kampaní:
- inzerce využívá jen některé reklamní formáty, neběží například remarketing, produktové kampaně nebo se využívá jen jeden z dvojice systémů Adwords a Sklik,
- dlouhodobě běží kampaně, které nepřináší zisk a často nepřináší vůbec žádné objednávky,
- kvůli špatně nasazenému měření návštěvnosti a konverzí se jen složitě vyhodnocují výsledky jednotlivých kampaní,
- reklamní kampaně podporují jen pár vybraných produktů nebo jsou zaměřené pouze na malé množství klíčových slov,
- ceny za proklik jsou nastavené nesmyslně vysoko (inzerce je příliš drahá, ztrátová), nebo jsou ceny za proklik nastavené příliš nízko (inzerce je velmi levná, ale přináší málo objednávek).
Takže s chutí do toho, půl je hotovo. ;-) V rámci PPC kampaní je opravdu práce spousta, a přestože se výsledky dostavují velmi rychle po spuštění kampaní, je dobré kampaně připravit a otestovat s předstihem. Listopad a prosinec jsou měsíce, kdy by se mělo vydělávat a ne jen sbírat data a testovat, co vám může příští rok vydělat peníze.
Pokud si s PPC kampaněmi nevíte rady, chcete správu PPC kampaní svěřit odborníkům, nebo prostě nemáte chuť a čas řešit si pépécéčka sami, kontaktujte nás. Rádi vám pomůžeme nastavit ziskové kampaně v Adwords, Skliku a na Facebooku.
Komentáře (0)