Potvrzení souhlasu o sběru dat, které uživatel uděluje přes cookie lištu, tu máme už nějakou dobu a jistě jste o něm slyšeli. Nově ale bude tento consent mód rozšířen o dva nové parametry. Ty budou nutností pro všechny, kteří chtějí i nadále naplno využívat nástroje od společnosti Google.
Koho se změna týká?
Změna se bude týkat všech, kteří využívají Google Analytics, Google Ads a jejich další služby. A to už od 1. března, kdy nový Consent Mode v2 začne platit.
Stále není úplně jasné, co přesně se od března stane a jak moc to inzerci zasáhne. Každopádně pokud využíváte zmíněné nástroje, tak pro Vás bude úprava cookie lišty téměř nezbytná. Bez doplnění nových parametrů bude omezena možnost vytvářet publika a stejně tak nebude možné využívat například remarketing. Pro všechny, kteří využívají Google Ads, by tedy došlo k výraznému omezení možností, jak s tímto nástrojem pracovat.
V čem se bude nová verze lišit?
Nová verze dává uživatelům více možností, jak dovolí společnosti Google nakládat s jejich osobními daty.
Aktuálně consent mode (v1) pracuje hlavně se dvěma parametry: ad_storage a analytics_storage. Ty uživatelům dávají možnost rozhodnout o tom, jaká data dovolí službě sbírat.
Od března ale dojde k rozšíření tohoto souhlasu o další dva parametry: ad_user_data a ad_personalization, které oproti první verzi umožní ještě konkrétnější nastavení toho, k jakým účelům se budou data uživatelů využívat.
- První parametr = umožňuje odesílání dat uživatelů (telefonní číslo, e‑mail apod.) do systémů Google.
- Druhý parametr = umožňuje personalizaci reklam, tedy například zařazení do remarketingu.
Dvě možnosti implementace
Google dle své specifikace nabízí dvě možnosti, jak novou verzi consent modu nastavit. Rozděluje ji na pokročilou (advanced) a základní (basic).
Pokročilá implementace umožňuje sběr dat i při zamítnutí souhlasu a to pomocí anonymizovaných pingů. To znamená, že Google ze stránky přebírá anonymizovaná data (bez souborů cookie), která neobsahují informace o uživateli. Získá díky tomu alespoň základní informace, které pak může využít k modelování dat. Pokročilá verze consent modu v2 v praxi funguje stejně, jako jeho předchozí verze, jen je rozšířena o 2 nové parametry.
Mimo to existuje i zmíněná základní implementace. Ta ale od března nemá prakticky žádný význam a je vhodné pracovat spíše s pokročilou verzí.
Jak si ověřit, zda mám všechny parametry?
Jednou z možností, jak si ověřit, zda máte na Vašem webu souhlasy nastaveny správně je pomocí nástroje Google Tag Assistant. Google na svých stránkách nabízí podrobný návod.
Nevíte si s touto novinkou rady a potřebujete s nasazením, či kontrolou poradit? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme! :)
Komentáře (1)