Přichází Consent Mode v2

Potvrzení souhlasu o sběru dat, které uživatel uděluje přes cookie lištu, tu máme už nějakou dobu a jistě jste o něm slyšeli. Nově ale bude tento consent mód rozšířen o dva nové parametry. Ty budou nutností pro všechny, kteří chtějí i nadále naplno využívat nástroje od společnosti Google. 

Koho se změna týká?

Změna se bude týkat všech, kteří využívají Google Analytics, Google Ads a jejich další služby. A to už od 1. března, kdy nový Consent Mode v2 začne platit. 

Stále není úplně jasné, co přesně se od března stane a jak moc to inzerci zasáhne. Každopádně pokud využíváte zmíněné nástroje, tak pro Vás bude úprava cookie lišty téměř nezbytná. Bez doplnění nových parametrů bude omezena možnost vytvářet publika a stejně tak nebude možné využívat například remarketing. Pro všechny, kteří využívají Google Ads, by tedy došlo k výraznému omezení možností, jak s tímto nástrojem pracovat.

V čem se bude nová verze lišit?

Nová verze dává uživatelům více možností, jak dovolí společnosti Google nakládat s jejich osobními daty. 

Aktuálně consent mode (v1) pracuje hlavně se dvěma parametry: ad_​storageanalytics_​storage. Ty uživatelům dávají možnost rozhodnout o tom, jaká data dovolí službě sbírat.

Od března ale dojde k rozšíření tohoto souhlasu o další dva parametry: ad_​user_​dataad_​personalization, které oproti první verzi umožní ještě konkrétnější nastavení toho, k jakým účelům se budou data uživatelů využívat.

  • První parametr = umožňuje odesílání dat uživatelů (telefonní číslo, e‑mail apod.) do systémů Google.
  • Druhý parametr = umožňuje personalizaci reklam, tedy například zařazení do remarketingu.

Dvě možnosti implementace

Google dle své specifikace nabízí dvě možnosti, jak novou verzi consent modu nastavit. Rozděluje ji na pokročilou (advanced)základní (basic).

Pokročilá implementace umožňuje sběr dat i při zamítnutí souhlasu a to pomocí anonymizovaných pingů. To znamená, že Google ze stránky přebírá anonymizovaná data (bez souborů cookie), která neobsahují informace o uživateli. Získá díky tomu alespoň základní informace, které pak může využít k modelování dat. Pokročilá verze consent modu v2 v praxi funguje stejně, jako jeho předchozí verze, jen je rozšířena o 2 nové parametry. 

Mimo to existuje i zmíněná základní implementace. Ta ale od března nemá prakticky žádný význam a je vhodné pracovat spíše s pokročilou verzí.

Jak si ověřit, zda mám všechny parametry?

Jednou z možností, jak si ověřit, zda máte na Vašem webu souhlasy nastaveny správně je pomocí nástroje Google Tag Assistant. Google na svých stránkách nabízí podrobný návod.

Nevíte si s touto novinkou rady a potřebujete s nasazením, či kontrolou poradit? Ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme! :)

Patrick Axmann
Patrick Axmann
08. 02. 2024
Patrick je specialista vyhledávačů zboží a marketingový konzultant. Stará se o naše stávající klienty a pomáhá jim se Zboží.cz a Heurekou. 

Komentáře (1)

Tomáš S.19. 2. 2024, 10:26
Dobrý den, chápu správně, že díky cookies liště získám souhlas/​nebo nesouhlas uživatelů. V datové vrstvě budu mít u požadovaných storage buď výchozí “denied” nebo “granted”. Následně tohle bude pro google značky určující signál, zda můžou měřit nebo ne? Pochopí to “sami”? Kdežto u GTM budu muset donastavit propojení — aby údaje (souhlasy) z datové vrstvy respektoval a podlel toho umožňoval službám jako GA4 aj. měřit..? Pro GTM nestačí mít jen údaje o souhlasech v datové vrstvě na webu ne? díky za vysvětlení.
Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.