Největší sociální síť na světě Facebook spouští během srpna v České republice a dalších 16 státech online bazar Marketplace. Ten doteď fungoval pouze v šesti zemích.
Konkurovat tak bude nejznámějším českým bazarovým online hráčům jako Aukro, Sbazar nebo třeba Letgo. “Myslím si, že je to může ohrozit. Pro lidi bude jednodušší zůstat na Facebooku,” míní PPC specialista z Besteta Lukáš Kenja. A co znamená Marketplace pro e‑shopy? Nebudou i ony jednou na tomto tržišti inzerovat? Přečtěte si, jak to vidí Lukáš.
Může podle tebe Marketplace ohrozit i tak velké bazarové platformy, jako Sbazar, Letgo nebo Aukro?
Určitě, už kvůli tomu, že Facebook u nás využívá více než čtyři miliony lidí. A to každý den. Navíc je to velmi jednoduché, nemusíš se nikam jinam přihlašovat nebo přecházet do jiné aplikace.
Na druhou stranu, Facebook se vyjádřil, že nebude garantem slušného obchodu mezi uživateli. To by mohlo hrát do karet právě Aukru.
Někdo možná bude mít obavy na Marketplace nakupovat, ale věřím, že Facebook se tomu bude snažit nějak předejít. Například tak, že uvidíš hodnocení uživatele. Myslím si, že nějaká forma ochrany tam bude.
Dovedeš si do budoucna představit, že Facebook začne vytvářet podobné platformy pro e‑shopy?
Věřím tomu, že Facebook se bude neustále rozšiřovat. Chce, aby uživatel nemusel nikam odcházet, na žádné další stránky. Takže je celkem pravděpodobné, že něco podobného vymyslí i pro e‑shopy tak, aby lidé mohli nakupovat jejich zboží přímo na Facebooku.
Komentáře (0)