V dnešní době se prostor pro přirozené (organické) výsledky vyhledávání dramaticky zmenšuje. Proto se každý pixel navíc, který se vám podaří zabrat počítá.
Typy výsledků vyhledávání
Ve výsledcích vyhledávání se aktuálně můžete potkat s těmito druhy výsledků
- Sklik — Nahoře, vpravo — textové inzeráty nebo “PLA” a pod výsledky vyhledavani
- Firmy.cz
- Zboží.cz
- Zprávy, Wikipedie / Encyklopedie Seznamu
- Přirozené / neplacené vysledky vyhledávání
[obrázek: rozložení (placených) typů výsledků na první stránce výsledků vyhledávání pro dotaz “pneumatiky”]
Je tak velmi časté, že u menších rozlišení zaberou celou první obrazovku pouze placené formáty jako na obrázku.
[obrázek: první obrazovka pro dotaz “pneumatiky”]
Náhledy ve výsledcích vyhledávní
Podklady pro náhledy vytváří screenshotovací robot s rozlišením 1024×704 px.
Velikosti náhledů
- 160×110 px — toto je základní velikost, na kterou je původní screenshot zmenšen a nadále se s ním pracuje. Tato velikost se zobrazuje pokud jsou k webu vypsány i odkazy na podstránky. Pozn. u inzerátů s rozšířeními se setkáte ještě s většími náhledy.
- 160×75 px — velikost pro web s meta description do cca 160 znaků (popisu webu se vejde na dva řádky). Proto doporčujeme do prvních cca 160 znaků umístit ty nejdůležitější informace (aby se zobrazily i ve výsledcích vyhledávání Google) a zbytek využít jako rozšíření “k dobru”.
- 160×95 px — velikost pro web s popisem na tři řádky. Často bývá u webů, kde si robot vezme popis webu z jeho obsahu, ne z meta popisu.
- 160×65 px — u webu kde se zobrazuje pouze jeden řádek popisu např. 3. inzerát Skliku, kdy se první a druhý řádek inzerátu vypíši společně na zobrazený jeden řádek.
[obrázek: ukázka náhledu 160×65 px]
Náhledy jsou ořezávány zespod směrem nahoru, proto na toto myslete při umísťování důležitých informací a vizuálních prvků.
Pracujete s náhledy, optimalizujete stránky, aby zaujaly na první pohled ve výsledcích vyhledávání?
Komentáře (0)