Jak nastavit SEO u kategorií a produktů na Shoptetu

Pokud máte v pořádku základní SEO na e‑shopu, můžeme se pustit do jednotlivých kategorií a produktů. I u nich najdeme části, které jsou z pohledu SEO důležité a doplňují globální nastavení. Dozvíte se, které prvky je lepší vyplňovat ručně, kde si nastavit název kategorie v menu a na co se vrhnout, když máte tohle všechno hotové.

Nastavení kategorií a podkategorií

Rozdíl mezi kategorií a podkategorií v Shoptetu určíte tím, jakou jim dáte pozici v hierarchii. To, co vznikne jako kategorie, se posunutím níže do struktury může stát podkategorií a naopak. Například fashion e‑shop by mohl chtít menu z původního řazení podle produktu změnit na menu, kde bude hlavní kategorií značka.

Pokud se rozhodne, že kategorie bude Adidas, stačí přesunout (drag & drop) podkategorii nahoru v hierarchii a rázem je z ní hlavní kategorie.

Rozdíl je v tom, co potřebujete nastavit u kategorie a podkategorie. Nastavení se pro oba případy nachází v kartě Kategorie, kterou najdeme v záložce Produkty → Kategorie → Určitá kategorie.

Obr. 1: Nastavení SEO prvků u kategorií

Obecné informace

Věnovat se budeme hlavně kartě Obecné informace, kde jsou důležitá tato pole:

  • Název — určuje, jak se daná kategorie/​podkategorie bude jmenovat. Propisuje se do H1 nadpisu (zde potřebujeme kompletní název). 
  • URL adresa — automaticky se generuje podle názvu kategorie. Každopádně máme možnost URL adresu změnit podle svého uvážení. Adresa URL by měla mít jednoduchou strukturu (www.domena.cz/boty) a v případě podkategorií by měla být kompletní (www.domena.cz/boty-na-behani-adidas).
  • Popis — slouží jak vyhledávačům, tak návštěvníkům k pochopení toho, co se v dané kategorii/​podkategorii nachází. Pokud například nemáte ručně vyplněný meta description, použijí vyhledávače text z obsahu stránky (popisu). 
  • Obrázek kategorie — slouží k lepší orientaci v menu, aby si zákazník lépe představil danou kategorii.
Obr. 2: Pokročilé nastavení (pod)kategorie

Jestli jste správně vyplnili obecné informace a nemáte v úmyslu měnit automatické generování do meta popisu, máte tímto hotovo. Tohle nastavení doporučujeme hlavně u méně důležitých kategorií.

Pokročilé nastavení

Další kartou je Pokročilé nastavení (Obr. 2), kde se nastavují meta informace pro vyhledávače:

  • Text v odkazu menu — pokud není nastavený text odkazu v menu, propíše se do něj název. To vám u kategorie nemusí vadit, ale u podkategorií naopak potřebujeme v menu jen vlastnosti (nekompletní název v textu odkazu) — např. místo názvu podkategorie “pánská trička s krátkým rukávem červená” budeme v menu chtít pouze text “červená”. Udržíte tak menu přehledné.
  • Název (tag “title”) — je jedním z nejdůležitějších prvků, které můžeme přímo ovlivnit, tak ho vyplňte správně. U hlavních kategorií, které jsou pro vás důležité, doporučujeme meta popisy vyplnit ručně. Přepíšete tím globální nastavení, takže nezapomeňte do Title zakomponovat i doménu/​název webu a stejný oddělovač jako v globálním nastavení.
  • Popis (meta tag “description”) — další z důležitých prvků, který přímo SEO jako takové neovlivňuje, ale ovlivňuje míru prokliku na web. V článcích o Title a Meta description se touto problematikou více zabýváme. Dozvíte se o nejčastějších chybách, jak správně meta popisy nastavit a proč jsou důležité.

Nastavení produktů

Produkty najdeme v založce Produkty → Přehled  → Výběr produktu (Obr. 3).

Obr. 3: Výběr produktu v administraci e‑shopu
Obr. 4: Nastavení SEO prvků u produktů

Jakmile se dostaneme do Hlavního nastavení produktů (Obr. 4), tak můžeme vidět následující pole:

  • Název produktu — pojmenování konkrétního produktu.
  • URL adresa — generuje se automaticky podle názvu produktu. Zasahovat do adresy a upravovat ji byste měli pouze za předpokladu, že jste technicky zdatní a už jste to někdy dělali. Adresa URL by měla mít jednoduchou strukturu (např. https://www.priklad.cz/pouzdro-na-kontaktni-cocky-sova).
  • Krátký popis — bývá často nastavený v globálním nastavení tak, aby se propisoval do meta description. Slouží především u náhledu produktů (třeba na hlavní stránce), aby návštěvník přibližně věděl, o jaký produkt se jedná.
  • Podrobný popis — sem patří úplná specifikace produktů. Jedná se o nejobsáhlejší text na stránce detailu.

Dále v navigaci najdete záložku Pokročilé, kde mají z pohledu SEO význam nastavení titlemeta description. Ostatní položky se vztahují k vyhledávačům zboží a PPC produktové inzerci.

Postup je stejný jako u kategorií. Při velkém množství produktů není časově zvládnutelné vyplňovat, každý produkt zvlášť, proto bychom tuto možnost volili při malém množství produktů, které jsou pro Vás důležité.

Co dalšího vylepší e‑shopu z pohledu SEO

Kromě správně vyplněných meta popisů, URL adres a popisků kategorií jsou zde další možnosti:

Linkbuilding (budování zpětných odkazů)

Linkbuilding je dlouhodobá činnost, která slouží k získávání zpětných odkazů pro web/​e‑shop s cílem zvýšení viditelnosti ve výsledcích vyhledávání a získání vyšší návštěvnosti.

Kvalitní obsah a aktivita na webu

Při tvorbě webu/​aktualizaci stávajícího myslete na to, abyste tvořili kvalitní a originální obsah. Mnoho uživatelů kopíruje texty od konkurence nebo dodavatelů. Vyhledávací roboti poznají, že se jedná, o kopii již existujícího textu a dají mu nižší váhu. Proto doporučujeme, abyste texty nekopírovali a psali je sami. 

Vedení blogu

Jestliže chcete na web/​e‑shop přivést více návštěvníků z neplacených zdrojů, doporučujeme se zaměřit na blog (jako je třeba náš BESTETO blog). Články vytvářejte na základě analýzy klíčových slov, s užitkem pro čtenáře a s úplnějším obsahem, než doposud existující články. 

Texty doporučujeme psát na základě klíčových slov, o které se více dozvíte v článcích Analýza klíčových slov 1Analýza klíčových slov 2.

Interní prolinkování

V rámci webu/​e‑shopu se zaměřte na interní prolinkování. Usnadníte návštěvníkům a vyhledávacím robotům procházení webu a váš web získá od vyhledávačů vyšší hodnotu.

 

Kdyby vám nastavení SEO na Shoptetu dělalo těžkou hlavu, domluvte si s námi individuální workshop (zvládneme ho i online) a nebo nám rovnou napište a nechejte to na nás

07. 04. 2020

Témata:

Komentáře (3)

Jiří Franěk21. 4. 2020, 6:05

Skvělým doplňkem je pokročilé SEO, které až od tarifu Enterprise, ale vyplatí se dokoupit kdykoliv.

Odpovědět
Michal Janík8. 4. 2020, 4:40

Využil jsi Tome pro nastavení, které popisuješ, nějaké doplňkové moduly Shoptetu? Nebo je tohle všechno v základní ceně shopsystému?

Děkuji.

Tomáš Gregorovič8. 4. 2020, 9:35

Žádné doplňkové moduly jsem nevyužil. Vše obsaženo výše, je v základní ceně shopsystému.

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.