Platforem, na které můžete nahrát své vlastní podcasty, existuje spousta. V dnešním článku se zaměříme na švédskou platformu SoundCloud, která vznikla v roce 2007. Aktuálně ji využívá více než 175 milionů uživatelů po celém světě a nachází se na ni okolo 190 milionů skladeb od 20 milionů autorů. Sečteno podtrženo, na své si zde přijdou jak firmy, tak i jednotlivci.
Tarify na Soundcloudu
Pro posluchače
- SoundCloud Go (4,99 $/měsíc)
- SoundCloud Go+ (9,99 $/měsíc)
Pro tvůrce
- Pro Unlimited (144 $/rok)
- Repost by Soundcloud (30 $/rok)
Jednotlivé tarify jsou podrobně rozepsány na této stránce. Většinou se jedná o rozdíly v možnosti online/offline a kvalitě přehrávání, počtu uploudovaných nahrávek na profilu atd.
Firemní profil na Soundcloudu
Firemní profil působí na internetu jako taková vizitka. Proto si dejte záležet a vyplňte na něm vše, co vyplnit jde. V případě této platformy se jedná o následující věci:
- Logo – Logo je jedna z věcí, které uživatel vidí a dokáže si ho spojit s danou firmou. Doporučená velikost je 1000×1000 px.
- Zemi, město — Máte podcasty v češtině? Dejte tam Českou republiku. Máte je ve slovenštině? Dejte tam Slovensko.
- Popis společnosti – Shrňte uživatelům v pár větách kdo jste a na koho případně na co se mohou těšit ve vašich skladbách či podcastech.
- Sociální sítě a web — Chcete, aby se o vás uživatelé dozvěděli více? Nezapomeňte přidat odkazy na jednotlivé sociální sítě (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn) a web.
- Playlisty – Playlisty si mohou uživatelé vytvořit sami, můžete jim ale pomoci tím, že už nějaké vytvoříte dopředu (např. na dané téma — SEO, PPC reklama).
- Alba
- Úvodní fotka — Je na vás, co zvolíte. Doporučená velikost úvodní fotky na Soundcloudu je 2480×520 px.
Poté, co budete mít firemní profil hotový, můžete začít nahrávat své podcasty či skladby. I ty ale můžete ještě zoptimalizovat tak, aby šly v budoucnu lépe dohledat. Nezapomeňte tedy vyplnit následující věci:
- Název – Uveďte název skladby či téma podcastu.
- Úvodní fotka – Úvodní fotka je základ. Myslete však na to, že tyto úvodní fotky se následně přepisují i do aplikací třetích stran (např. Spotify, Instagram).
- Popis – Tohle je prostor, kde můžete uživatele zaujmout. Prozraďte jim, co se v podcastu dozví a na co vše se můžou těšit.
- Hashtagy – Ty určitě všichni znáte. I tady fungují stejně jako na sociálních sítích. My osobně používáme hashtagy tři — Besteto, Oranzada podcast, Oranzada. Pokud na nějaký z nich kliknete, zobrazí se vám všechny podcasty, které tento hashtag obsahují.
Statistiky
Máte rádi čísla? Pak si i tady určitě přijdete na své. Tyto statistiky vám mohou prozradit, jaké publikum si oblíbilo zrovna vaše nahrávky či profil. Můžete se podívat na celkový počet přehrání jednotlivých skladeb/podcastů, nejoblíbenější nahrávky, top posluchače a lokality, odkud si vaše skladby uživatelé přehrávají nejčastěji. Velké plus vidíme také v tom, že si můžete zobrazit data za období, jaké chcete (7 dní, 30 dní, 12 měsíců nebo za celou dobu).
Podcasty a nahrávky v aplikacích třetích stran
Jde to! Stačí získat RSS feed ze SoundcCloudu a nasdílet ho do aplikací třetích stran — Spotify, Apple Music, Amazon Music Unlimited, YouTube Music a další streamovací služby.
Jak získat RSS feed?
- Klikněte na Settings — Contet — RSS feed.
- Zkopírujte odkaz a vložte ho do aplikace třetí strany.
Jak dostat vaše nahrávky na Spotify?
- Zaregistrujte se na adrese podcasters.spotify.com
- Add your claim or podcast –> zkopírujeme RSS feed ze Soundcloudu –> vložte ho do Spotify a klikněte na pokračovat.
- Schvalování bude chvilku trvat (po schválení vám přijde e‑mail).
Další podcastové platformy
Pokud vám SoundCloud nevyhovuje, můžete vyzkoušet i další (placené) podcastové platformy:
- Anchor
- Libsyn
- Buzzsprout
- Captivate
- Transistor
- Castos
- RSS.com
- Podbean
- Resonate
Pokud byste potřebovali pomoci s nastavením profilu na SoundCloudu, neváhejte nám napsat do komentářů.
Komentáře (1)