4 tipy, díky kterým vytěžíte z vánoční sezóny na srovnávačích zboží maximum

O srovnávačích zboží jsme psali už hodněkrát. Každý, kdo nakupuje na internetu se s nimi už určitě setkal. Srovnávače zboží představují nákupní portál, kam e‑shopy nahrávají své produkty a zákazníci z nich vybírají nejlepší nabídky. Díky nim mohou zákazníci vidět, kdo a za jakou cenu produkt nabízí. A protože se blíží Vánoce, což je období, které je pro spoustu e‑shopařů klíčové, máme pro vás 4 tipy, jak se na tuto sezónu připravit.

1. Sezónní navýšení cen za proklik

Zbozi.cz

Na Zboží.cz každoročně dochází k navýšení cen za proklik už na začátku října. U nejlevnějšího zboží je navýšení pouze 10 haléřů, u dražších produktů se může jednat až o 60 haléřů. Doporučujeme, abyste si zkontrolovali nastavení finančního limitu. Kombinace sezónního navýšení CPC a rostoucí útraty způsobené ZI inzeráty by vám mohlo kredit rychleji vyklikat a určitě nechcete, aby vám inzerce v hlavní sezóně přestala fungovat.

Sezónní ceník na Zboží.cz
Přehled cen za proklik od 1.10. 2022 do 31.1. 2023

Heureka

Heureka s navýšením začíná o měsíc později. Připravte se, že od 1.11. 2022 do 31.1. 2023 budete mít prokliky dražší. Narozdíl od Zboží.cz má Heureka navýšení celoplošně o 25 %. Klasický i sezónní ceník najdete na jejich blogu.

GLAMI

Počítejte s navýšením cen i na GLAMI. Neuvádí však přesně stanovené období těchto změn, stejně tak neznáme konkrétní ceny za proklik. Ceník se u jednotlivých kategorií mění dynamicky podle aktuální situace na trhu a sezónnosti daného sortimentu.

2. Nastavení doručení do Vánoc

Neexistuje nic horšího, než když si zákazník objedná dárek, který nestihne přijít před Štědrým dnem. Proto může být dobrou konkurenční výhodou si nastavit na srovnávačích doručení do Vánoc. Díky tomu budou zákazníci už dopředu vědět, že jim zboží narozdíl od jiných konkurentů stihne dojít včas.

Zbozi.cz

V administraci Zboží.cz si můžete nastavit datum i konkrétní čas, do kterého musí zákazník vytvořit objednávku, aby zboží dorazilo do Vánoc. Mimo to také můžete informaci rozšířit o poznámku, do které lze například uvést, jakého dopravce či typ platby zvolit.

Nastavení garance v administraci Zboží.cz
Nastavení garance v administraci Zboží.cz
Garance doručení do Štědrého dne
Detail produktu s doručením do Štědrého dne

GLAMI

Stejně jako u Zboží.cz si můžete doplnit garanci i na GLAMI. A to přes administrační rozhraní. Možnost naleznete konkrétně pod záložkou “Nastavení pobočky a kontaktní údaje”. I zde můžete určit poslední den, do kterého je zboží třeba objednat, abyste byli schopni objednávku doručit před Štědrým dnem. 

3. Nepodceňte včasné párování produktů

Bez dobré spárovanosti toho nejspíš moc neprodáte, a proto je dobré ji začít řešit včas. Zatímco na Zboží.cz se vám úprava kategorií projeví rychle, u Heureky to tak v některých případech být nemusí. Pokud nabízíte produkty, které spadají do kategorie “Oblečení a móda”, doporučujeme začít s párováním co nejdříve. V této kategorii má totiž Heureka výrazně vyšší párovací lhůtu a na zařazení vašich produktů můžete čekat klidně i dva měsíce. Pokud si nevíte rady, můžete nahlédnout do našeho článku o párování.

4. Vytěžte z vánoční sezóny maximum díky našim tipům

Pokud chcete na srovnávačích uspět, doporučujeme vám projít si i další tipy. Díky nim třeba narazíte na věci, které vám pomohou se odlišit od konkurence. 

Stále nevíte jak na to? Chcete s nastavením před sezónou pomoci? Dejte nám vědět!

Patrick Axmann
Patrick Axmann
11. 10. 2022
Patrick je specialista vyhledávačů zboží a marketingový konzultant. Stará se o naše stávající klienty a pomáhá jim se Zboží.cz a Heurekou. 

Komentáře (0)

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.