Času máme každý omezeně, tak proč ho ztrácet neustálým klikáním stejných věcí vždy, když otevřeme Analytics? A co kdybyste je už ani nemuseli otevírat?Pro ty, kteří chtějí čas věnovat důležitým “věcem”, máme několik tipů jak pracovat s Google Analytics (GA) efektivněji.
Každý rok mi projdou rukama statistiky desítek e‑shopů, které by chtěly zlepšit výsledky. Opakovaně se setkávám s velkými chybami ve vyhodnocování výsledků, a zde jsou největší z nich.
Když se nám ozve e‑shop se zájmem o naše služby, vyžádám si od něj přístupy do Google Analytics a zpracuji rychlý audit návštěvnosti a tržeb podle zdrojů. Na základě auditu společně s klientem volíme formu spolupráce. Pak se podrobně pobavíme o e‑shopu, zboží, marketingu a následně posílám nabídku s rozsahem prací a cenou. Jak postupuji při auditu návštěvnosti, jsem sepsal do tohoto článku.
Proklikne-li uživatel na stránky e‑shopu z reklamního systému první den v měsíci, zboží si prohlédne, vše promyslí a pátý den v měsíci přijde do e‑shopu napřímo a zboží koupí, máme tu situaci, se kterou statistiky různých systémů pracují různě. Je to jedna z příčin, proč vám hlášení konverzí např. V Heurece a Google Analytics navzájem nebudou odpovídat. Uveďme si proto, k jakému dni připíší konverze TOP systémy užívané v ČR.