Optimalizace nákladovosti na GLAMI, Favi a Bianu je horkým tématem posledních měsíců.
Všechny tři systémy totiž přináší vysokou návštěvnost, ale zároveň se umí pěkně prodražit, pokud inzerci necháte žít vlastním životem. Často teprve z faktury za inzerci zjišťujete, které produkty a kategorie vám způsobily vysoké náklady.
Zaměřte se na nejnákladnější produkty
Pokud v nějakém systému máte vysoké náklady a tržby tomu neodpovídají, nejčastěji sáhnete ke snížení ceny za proklik. Ovšem u těchto systémů se stává, že není kam snižovat, protože máte jen základní CPC, a přesto je PNO vyšší než potřebujete.
E‑shopy a agentury v tomto případě nejčastěji přikročí k vypínání jednotlivých nákladných produktů (buď ve feedu nebo přímo v systémech), nebo rovnou celých kategorií. První z těchto možností je hodně časově náročná a druhá zase nepřesná, protože v rámci kategorie můžete mít 3 neúspěšné produkty, ale 10 dalších je úspěšných.
Nejlepším řešením je nechat všechny kategorie spuštěné a vypnout jen nejnákladnější produkty. S tímto nám v BESTETO poslední dobou pomáhá aplikace Bidding Fox Elements, která umí produkty dynamicky skrývat a odkrývat v závislosti na jejich úspěšnosti za poslední 1 den, 7 dní, nebo 30 dní.
Jak nastavíte strategii vypínání produktů
Příklad: Máte na Favi vypnutou celou kategorii Hrnky, protože historicky oproti ostatním vycházela příliš špatně (nejvyšší PNO). V kategorii je 100 produktů, které se navíc obměňují a není čas pravidelně kontrolovat, který produkt je úspěšný a který ne. Problémových a nákladných však byla jen menšina produktů (10). Co s tím?
Nejdříve spustíte aplikaci Bidding Fox Elements a propojíte ji v Mergadu s Google Analytics — odtud si aplikace bude brát informace o počtu prokliků na konkrétní produkt a také informaci, kolik produkt vydělal. Přímo v aplikaci nastavíte, aby se do feedu generovaly alespoň tyto elementy: Návštěvy (BFE_GA_CLICKS_SUM), Obrat (BFE_GA_SALES_SUM).
Nesmíte také zapomenout na správné nastavení zdroje a média v Mergadu (v oddílu Analytika), podle vašeho nastavení v Google Analytics. Potom následuje nejdůležitější krok z celého návodu — vytvoření podmínky.
Podmínky pro omezení produktů
Zvolíte si například podmínku, která říká: Omez všechny produkty, na které se za posledních 30 dní 20x kliklo a nic nepřinesly (obrat za produkt = 0) a zároveň omez všechny produkty, na které se kliklo více než 75x a nepřinesly tržby větší než 2000 Kč. Počet prokliků a výši tržeb si nastavíte, jak uznáte za vhodné. Můžete pracovat s časovým obdobím 1, 7 nebo 30 dní zpětně.
Velká výhoda tohoto nastavení je, že produkt nebude skrytý trvale, než si někdo vzpomene, že by ho mohl odkrýt. Dostane další šanci, až podmínku přestane splňovat a bude opět vpuštěn do inzerce (např. kdyby byl skrytý jen z důvodu anomálie). Pokud ovšem bude problémový, skryje se znovu.
Podmínka popsaná v tomto případu by vypadala například následovně: ([BFE_GA_CLICKS_SUM_30] > “20″ AND [BFE_GA_SALES_SUM_30] < “1″) OR ([BFE_GA_CLICKS_SUM_30] > “75″ AND [BFE_GA_SALES_SUM_30] < “2000″).
Důležité je pohlídat si, že tuto podmínku aplikujete na výstupní hodnoty. Ne na vstupní, jinak nebude fungovat. Dále je potřeba pohlídat si, jestli omezení zabralo a pokud ne, podmínku zpřísníte (např. nastavíte nižší počet prokliků).
Možností je mnoho. Zkuste využít element jen pro poslední týden ([BFE_GA_CLICKS_SUM_7]), namísto posledních 30 dní, apod.
Pokud například budete aplikaci využívat pro export Heureky, můžete také zvolit, aby se do aplikace načítaly náklady přímo z Heureky (BFE_H_TOTAL_COST) a zapojit je do podmínek třeba místo počtu prokliků.
Podělte se s námi o další možnosti strategie, které vás napadají, v komentářích pod článkem.
Tuto aplikaci využijete nejen pro tematické zbožové vyhledávače, ale pro všechny systémy, kde potřebujete omezit nákladné produkty.
Nákladovost jsme snížili až o desítky procent
Díky těmto nastavením se podařilo u našich klientů snížit nákladovost až o desítky procent a přitom zvednout, nebo alespoň udržet celkové tržby.
Pokud byste chtěli s nastavením pomoci, nebo vám něco z článku nebylo jasné, dejte vědět v komentářích pod článkem nebo se ozvěte na můj e‑mail, kde se mnou případně můžete probrat vaši situaci, jestli by byla aplikace vhodná pro vás.
Filip
Komentáře (2)
Dobrý den Radime,
pouze z Favi (v tomto případě).
FV
Dobrý den, Filipe,
data Návštěvy (BFE_GA_CLICKS_SUM) a Obrat (BFE_GA_SALES_SUM) se tahají ze všech source / medium nebo pouze (v tomto případě) favi / cpc?