Pravděpodobně každý, kdo někdy nakupoval na internetu, už na srovnávače zboží narazil. Jedná se o nákupní portály, kam e‑shopy nahrávají svoje produkty a zákazníci si z nich vybírají nejlepší nabídky. Díky nim zákazník na jednom místě přehledně vidí, kdo všechno a za jakou cenu nabízí produkt, který právě hledá. Pro e‑shopy jsou tak důležitým zdrojem tržeb a návštěv. Připravili jsme si pro vás 5 tipů, díky kterým ze srovnávačů zboží vytěžíte maximum.
1. Párujte, je to cesta k úspěchu
Spousta e‑shopařů slyší na zázračné slovo “bidding”. Je ale potřeba si uvědomit, že jsou daleko důležitější věci, které biddingu předchází. Bidding je na Heurece určitě jednou z nejzásadnějších funkcí, ale bude vám k ničemu, pokud se nejdřív nezaměříte na vyladění názvů a kategorií — tedy k navýšení spárovanosti. Předtím, než se vrhnete na nastavování cen za proklik a zapínání cenových automatů, doporučujeme strávit nějaký čas nad kontrolou spárovanosti a úpravou názvů a kategorií.
TIP: Pokud si nevíte rady s párováním, sepsali jsme pro vás článek Jak zlepšit spárovanost zboží na Heurece.
Pokud máte spárovanost vyřešenou a chcete začít řešit ceny za proklik, doporučujeme nejprve zjistit, jaké procento produktů lze reálně biddovat. To zjistíte stažením sortiment reportu z administrace Heureky, který u každého spárovaného produktu informuje o počtu konkurentů v produktové kartě. Na Zboží.cz je výhoda biddingu na fulltextové vyhledávání. V případě Heureky můžete biddovat pouze za předpokladu, že máte na produktové kartě dostatečný počet konkurentů a jste vlastníkem certifikátu „Ověřeno zákazníky“. A jestli už teď víte, že konkurence u vašeho sortimentu neexistuje, je bidding na Heurece zbytečný.
2. Dejte si pozor na dobu doručení a recenze zákazníků
Často se stává, že e‑shopy prezentují nereálnou dostupnost zboží kvůli tomu, aby předběhli konkurenci a získali zákazníka. Jindy se zase můžete setkat s tím, že je špatná dostupnost zboží způsobena pouze nepozorností nebo systémovou chybou. V obou případech se ale můžete dostat do nepříjemné situace. Neuvádějte tedy dobu dodání, kterou nejste schopni splnit. Ptáte se proč? Pokusíme se vám to vysvětlit.
U dodací doby zboží hraje důležitou roli certifikát Heureky „Ověřeno zákazníky“, který souvisí s recenzemi. To znamená, že pokud nebudete dodržovat dodací dobu, zákazníci vám budou psát negativní recenze. A právě větší počet těchto negativních recenzí vás může o certifikát připravit a ovlivnit počet objednávek na celém e‑shopu. Na první pohled se může zdát, že se tato funkce týká jen srovnávačů. Reálně má ale velký vliv i na zákazníky, kteří k vám přicházejí z jiných zdrojů. Certifikát pro ně slouží jako garance kvality, kterou si po návštěvě e‑shopu často ověřují.
TIP: Ujistěte se, že zasíláte do systému dobu doručení správně. O to více v době pandemie, kdy je celý proces od naskladnění zboží až po jeho doručení daleko komplikovanější než dříve.
3. Věnujte pozornost aplikacím
Často se setkáváme s problémem, kdy e‑shop využívá Mergado, ale bojí se investovat do dalších aplikací. Tyto aplikace sice něco stojí, ale ve velké části případů je jejich návratnost rychlá. V BESTETO často využíváme nástroje, které pomohou zviditelnit a párovat produkty či snížit náklady. Zajímá vás, jaké to jsou? Tak se na ně pojďme podívat.
- Bidding Fox Elements se vám bude hodit v případě, že chcete ukočírovat nákladné produkty, které se neprodávají. Díky aplikaci můžete automatizovat skrývání produktů, které proklikávají hodně peněz, ale nepřináší žádné objednávky, což oceníte hlavně u Favi, GLAMI a Biana. Více si můžete přečíst v našem článku.
- Pokud chcete zvýšit spárovanost na Heurece, bude dobrým pomocníkem aplikace Pairing Bear. Není sice úplně pro každého, ale pokud máte EAN kódy a víte, že vaše konkurence stejné produkty na Heurece nabízí, může vám velice rychle zvýšit spárovanost.
- Nechcete ztrácet čas úpravou cen za proklik a kontrolou pozic vašich produktů? Zkuste aplikaci Bidding Fox. Bude stačit nastavení základních podmínek a výběrů produktů. O zbytek se už postará cenový automat. Aplikace je dostupná na Heureku i Zboží.
TIP: Pokud máte agenturu, která se vám stará o srovnávače zboží, dejte si pozor. V případě, že spolupráci ukončíte, budou aplikace běžet bez kontroly dále. Raději si průběžně zkontrolujte, zda vše funguje jak má a případně proveďte menší revizi.
4. Hledejte další cesty pro zlepšení a odlište se od konkurence
- Pokud máte vlastní značku nebo jste výhradním dodavatelem, koukněte na ProductAds — je to reklamní systém Heureky, který vám může pomoci zviditelnit vaše produkty ve výsledcích vyhledávání a ve výpisu kategorií.
- Vyzkoušejte Heureka Marketplace, může vám pomoci navýšit obrat.
- Zaměřte se na parametry.
- Doplňte si vedlejší tagy, mezi které patří například GIFT, EXTENDED_WARRANTY, SPECIAL_SERVICE a odlište se od konkurence. Více najdete ve specifikaci Heureky a Zboží.
- Zkuste se zaměřit na cenotvorbu. Pomoci vám může aplikace Pricing Fox.
5. Sledujte novinky
Důležitou součástí úspěchu na srovnávačích zboží je také přizpůsobování se novinkám. Je dobré předem vědět o větších změnách nebo o sezonních akcích, jako je například GLAMI days, doručení do Vánoc nebo navýšení sezonních CPC. Aby vám žádná novinka neunikla, doporučujeme sledovat blog Heureky a Zboží.
Nevíte si rady se srovnávači zboží? Neváhejte nás kontaktovat.
Komentáře (0)