Rok 2020 byl klíčový a plný změn. Spousta firem a e‑shopů se muselo přizpůsobit aktuálnímu dění a přesunout své služby a sortiment do online prostředí. Můžeme říct, že COVID dokázal změnit myšlení nás všech. S tím také souvisí trendy, které budou pro rok 2021 klíčové. Pojďme se na ně společně podívat.
Online semináře, konference a další online výzvy
Díky COVIDu jsme byli všichni nuceni pracovat z domova a omezit osobní kontakt na minimum. A protože vyhlídky na rok 2021 nevypadají o moc lépe, v online prostředí stále zůstaneme. Semináře, akce a různé konference tak budou i letos probíhat převážně v online prostředí.
Nakupování na sociálních sítích
Během pandemie se zvýšil počet nákupů na všech sociálních sítích. A není se čemu divit, všechny zákazy a vládní opatření vyzývaly k tomu, abychom zůstali doma. Díky tomu uživatelé zjistili, jak pohodlně a jednoduše může probíhat nákup online. Mnoho firem se tomuto trendu snaží i nadále přizpůsobovat a převádí svůj sortiment do online prostředí. Pokud s tímto potřebujete poradit, neváhejte nás kontaktovat.
Reels na Instagramu
Není to úplně dávno, co Instagram vypustil do světa novinku s názvem Reels. Natočit, sestříhat a pustit do světa. Ano, přesně to je oblíbená novinka, kterou využívá poměrně dost uživatelů Instagramu. Oproti funkci Stories má však výhodu, že po 24 hodinách nemizí, ale zůstane zveřejněná ve své záložce přímo na profilu. Funkci není potřeba nijak složitě hledat, najdete ji pod českým názvem Sekvence.
A co to ty Reels vlastně jsou?
- krátký videoobsah v délce až 30 sekund v režimu 9:16
- videa mohou být natočeny jako jedna scéna nebo série několika záběrů
Pokud vás Reels zaujaly, podívejte se, jak to dělají ty nejznámější značky, jako je například Louis Vuitton, Sephora France nebo Red Bull.
Influencer marketing
Spolupráce, spolupráce a zase ta spolupráce. Ne nadarmo se říká, že influencer marketing hýbe světem. Určitě jste si už všimli, že většina populárních značek používá k propagaci známé osobnosti – velký boom udělala například společnost About You, jejichž propagace číhala na uživatele na každém rohu.
Mnoho firem na to bude vsázet i letos. Někteří se obrátí na ty větší, někteří naopak zkusí mikroinfuencery. Uvidíte, že u těch menších náklady na spolupráci nebudou příliš vysoké a samotný obsah vypadá mnohem autentičtěji a důvěryhodněji.
A proč se toho nebát a zkusit to?
- 63 % spotřebitelů důvěřuje názorům influencerů
- 58 % lidí si koupilo za posledních 6 měsíců produkt na základě doporučení od influencera
Memečka
Až 55 % uživatelů ve věku 13 – 35 let používá v každodenní komunikaci memečka. Odhadujeme, že toto číslo ještě poroste, protože co dokáže vyjádřit pocity na danou situaci líp? Nic, memečka mají odpověď na všechno.
Vizuální vyhledávání produktů
Vyhledávání produktů prostřednictvím vizuálního obsahu? Ano, jde to! V současné době existuje několik velmi funkčních nástrojů, které umožňují vyhledávat prostřednictvím obrázků
Vizuální vyhledávání není jen o tom, že si nahrajeme fotku. Bing míří mnohem výše a umožňuje vyhledávaný obrázek doslova rozebrat a najít v něm produkty či jiné detaily.
V České republice můžete využít aplikaci Google Lens od společnosti Google, která vám na internetu pomůže vyhledat různé produkty, doplňky, domácí spotřebiče, číst vizitky a ukládat údaje z nich, zjistit recenze knih a nebo přeložit text v cizím jazyce.
Komentáře (0)