Rok 2023 je tady! Spolu s ním se můžete těšit na nové výzvy a trendy, které nás v online marketingu čekají. Digitální marketing se neustále mění a vyvíjí, proto je potřeba jít s dobou a držet krok s aktuálními trendy. Sepsali jsme pro vás 4 trendy, které nás v roce 2023 čekají. Tak se na ně pojďme společně podívat.
1. Metaverse
Metaverse je jeden z nejvíce diskutovaných trendů v digitálním marketingu. Že nevíte o čem je řeč? Metaverse je poměrně široký pojem, který popisuje různé virtuální zážitky odehrávající se v online světě. V tomto světě mohou lidé prostřednictvím avatarů interagovat s aplikacemi nebo ostatními avatary v 3D prostředí, které napodobuje realitu.
Metaverse již vyzkoušely velké značky — Nike, Starbucks a další.
2. Spolupráce s influencery
Influenceři se v posledních letech těší čím dál tím větší oblibě jak u větších, tak u menších značek. A není se čemu divit. Vzhledem k tomu, že je reklamní prostředí stále více a více nepřehledné, musí firmy hledat způsoby, jak být svým potenciálním zákazníkům ještě o kousek blíž.
Proč vyzkoušet spolupráci s influencery?
- Ze statistik vyplývá, že influencer marketing se už brzy stane odvětvím v hodnotě 15 miliard dolarů.
- Obsah generovaný influencery je v průměru až 8x úspěšnější než obsah tvořený firmami a profesionálními fotografy. Uživatelé sociálních sítí preferují autentický obsah.
- 80 % uživatelů dokončilo nákup poté, co viděli, že influencer doporučil daný produkt na sociálních sítích.
Pokud se do spolupráce s influencery rozhodnete jít, nezapomeňte na smlouvu. I když se vám to bude zdát jako “zbytečná” věc, nakonec budete rádi, že ji v případě nedodržení domluvených podmínek máte. Pokud vás zajímá na co vše si dát pozor, pusťte si náš podcast s Andreou Voříškovou z advokátní kanceláře eLegal.
3. Krátká videa
TikTok a Instagram Reels získali pozornost většiny uživatelů sociálních sítí a letos tomu nebude jinak. Pokud máte firmu a chcete být svým zákazníkům na očích, budete muset jít s dobou a ponořit se do tajů těchto krátkých videí.
Ze začátku vás to sice bude stát spoustu času a úsilí, ale uvidíte, že výsledek bude stát za to. Nově si také můžete naplánovat zveřejnění krátkých videí pomocí nástrojů pro správu sociálních sítí (Hootsuite, Creator Studio).
TikTok vs. Instagram Reels
- TíkTok má až 6x vyšší míru zapojení.
- Videa na TikToku mají až o 44 % komentářů více než Instagram Reels.
- Na TikToku je převážně Generace Z, na Instagramu zase Mileniálové.
Pokud se rozhodnete působit na obou sociálních sítích, myslete na to, že jejich cílem je získat pozornost uživatelů na podobném či stejném obsahu. Algoritmy obou platforem ale fungují úplně jinak — pokud tedy budete mít úspěšný obsah na TikToku, neznamená to, že bude mít stejný úspěch i na Instagramu.
4. Komunikace s chatboty
Představte si, že máte dotaz týkající se zboží či objednávky, snažíte se spojit s e‑shopem, píšete e‑maily, ale e‑shop nereaguje tak rychle jak potřebujete. Abyste se vyhnuli špatným recenzím a komentářům, doporučujeme si vytvořit vlastního chatbota a být se zákazníky v bezprostředním kontaktu.
Co to ten chatbot vlastně je?
Chatbot je program, se kterým můžou uživatelé chatových platforem jako je Messenger, Skype nebo třeba Slack v omezené míře komunikovat. Jako tvůrce chatbotu si vytvoříte otázky a odpovědi pro uživatele, kteří vás kontaktují.
Výhody chatbotů
- Dokáží během chvilky jednoduše odpovědět na nejčastější otázky zákazníků — jaká je vaše otevírací doba, kolik zaplatí za dopravu nebo třeba který produkt je pro ně ten pravý.
- Jsou levní, zaplatíte za ně jen ve chvíli instalace a případně za prémiové funkce.
- Z konverzace se zákazníkem můžete získat zajímavé informace, které později využijete (datum narození pro zaslání narozeninové slevy, nákupní preference a jiné).
Nevýhody chatbotů
- Není to člověk a nedokáže řešit složitější situace.
Tak a jsme u konce. Co říkáte ny výše zmíněné trendy? Pustíte se do nich nebo zůstanete u staré “osvědčené” klasiky? Dejte nám vědět do komentářů!
Komentáře (1)