David Holeček a Tomáš Heřmanský představili novinky za uplynulý rok z pohledu vyhledávače zboží HLEDEJCENY.cz.
Historie a události posledního roku
David shrnul historii HLEDEJCENY.cz od roku 2006, kdy jej spolu s Ivo Laškem založili, přes účast firem Acomware či Centralway, až po akvizici Mladou frontou. Uplynulý rok pak v HLEDEJCENY.cz pracovali především na integraci do struktur Mladé fronty, což přineslo sjednocení všech služeb do jediné serverovny, integraci do obsahových webů a stranou diskuse nezůstaly ani opatření proti nedávným bezpečnostním útokům.
HLEDEJCENY.cz hlásí 40% růst návštěvnosti
Meziročně hlásí HLEDEJCENY.cz cca 40% růst návštěvnosti. Pro rok 2013 pak David očekává další růst kolem 20 %. Příčinou je hlavně integrace do webů Mladé Fronty.
Obsahová síť Mladé fronty
V roce 2013 byla spuštěna integrace do obsahových webů, v podobě produktových inzerátů. Ty se nyní zobrazují na:
- Živě.cz,
- Mobilmania.cz,
- DIGIarena.cz,
- Avmania.cz,
- Doupě.cz,
- Recepty.cz.
Podle Davidových slov je návštěvnost z těchto upoutávek kvalitní. Velmi dobré výsledky má údajně např. v elektru, mobilních telefonech, atp. Do článků jsou inzeráty vkládány zatím ručně s tím, že na vyšší automatizaci se pracuje.
Stanovení nabídek za proklik na produkty
Technickou novinkou je možnost stanovit nabídku za proklik pro jednotlivý produkt, kdy dříve to bylo možné pouze pro celou kategorii. Toto lze nastavit jak v administraci, tak v XML pomocí elementu TOLL.
Jak veliké HLEDEJCENY.cz jsou
Grafy návštěvnosti najdete v přiložené prezentaci. Podle slov Tomáše a Davida zde inzeruje nyní asi 1500 e‑shopů a seskupených položek zboží je asi 1 milion. Diskuse pak přišla např. na to, zda by inzerenti stáli o možnost ručního napárování zboží, případně jak to řešit.
Přečtěte si více o přednášce HyperZboží.cz.
Komentáře (0)