Softwarový architekt Martin Jech promluvil na Vyhledávačích zboží o HyperZboží.cz. Za zmínku stojí sémantický přístup ke zpracování dat o zboží či zdroje návštěvnosti HyperZboží. Přečtěte si víc.
HyperZboží.cz v novém
V historii HyperZboží.cz nastal zlom, původní technické řešení přestalo dostačovat, a tak HyperMedia, provozovatel HyperZboží, rozhodla o vývoji zcela nové aplikace. Ta je postavena na cloudových technologiích Microsoftu, které si Martin velmi chválil.
Sémantické zpracování dat
HyperZboží.cz přistupuje ke zboží z XML tak, že se snaží rozpoznat, o jaké zboží jde, nezávisle např. na EAN. Snaží se zjistit o jakého jde výrobce, jaký model, barvu atp. Pokud toto zpracovat nedokáže, skončí položka ve fulltextovém vyhledávání.
Tým HyperZboží
Sémantické zpracování dat určuje i podobu pracovního týmu. Namísto mnoha brigádníků, kteří by zboží ručně třídili, obsahuje pouze jednoho sémantického správce, který konfiguruje automatický algoritmus rozpoznávání zboží.
Zdroje návštěvnosti HyperZboží.cz
Martin Jech naznačil, že porovnávač má denně cca 15 tis. návštěv, přičemž hlavními zdroji jsou:
- 1/3 přímá návštěvnost,
- 1/3 skupina webů HyperMedia,
- 1/3 fulltextové vyhledávače.
Další zajímavosti
Diskuse přišla dále na obchodní model, Martin se rázně vymezil proti Affiliate modelu účtování ceny inzerce např. v podobě Košíku, mluvil o pokročilém zpracování obrázků či o prezentaci nového zboží na HyperInzerci.
Chcete vědět víc? Přečtěte si, co o sobě řekly HLEDEJCENY.cz.
Komentáře (0)