Při přípravě na Nekonferenci 2017 jsem dal dohromady velké srovnání vyhledávačů zboží za leden až květen 2017 a srovnal jsem výsledky se stejnými měsíci roku 2016.
Pojďte se podívat, který “zbožák” využívá nejvíc e‑shopů, který srovnávač zboží a cen přináší e‑shopům největší tržby a návštěvnost, kdo má největší konverzní poměr nebo nejvyšší hodnotu objednávky. Zdrojem dat pro mě byly účty 39 největších klientů Besteta v Google Analytics. Jedná se o středně velké e‑shopy s průměrnými tržbami kolem 1 milionu korun měsíčně. Zastoupené jsou nejrůznější obory.
Nejvyužívanější vyhledávače zboží
Nejvíc e‑shopů podle očekávání využívá Heureku a Zboží.cz. V roce 2016 využívaly inzerci na Heurece všechny vyhodnocované e‑shopy. V letošním roce jsou to všechny e‑shopy kromě jednoho stejně jako u Zboží.cz. Více než polovina e‑shopů inzeruje na Cochces.cz, Srovnáme.cz a na Hledejceny.cz.
Před rokem inzerovala více než polovina e‑shopů i na Hyperzboží.cz, nejčastěji kvůli nevyčerpanému kreditu z minulých let. Nevím o žádném e‑shopu, který by letos na Hyperzboží.cz kredit dobíjel.
Žádný z vyhodnocovaných e‑shopů neinzeruje na Favi.cz.
Nejvíc e‑shopů spustilo nově inzerci na Glami.cz, konkrétně 4. Počet inzerujících na Glami se zvýšil z 5 na 9.
Srovnání tržeb
V tabulce jsou na řádku CELKEM celkové tržby všech e‑shopů ze všech zdrojů. Celkové tržby meziročně vzrostly o více než 10 %.
Vyhledávače zboží přinesly e‑shopům 22,5 % celkových tržeb a tržby z nich se snížily o necelých 18 % (z 57 na 47 miliónů).
Nejvyšší tržby internetovým obchodům přinesla Heureka.cz a její satelity. V roce 2017 to bylo 28 miliónů. Oproti roku 2016 s 34 milióny je to pokles tržeb o 16,5 %. Poměrně velký pokles tržeb zaznamenalo i druhé Zboží.cz (- 25,8 %).
Vyšší tržby než před rokem mají jen Glami.cz, kde inzeruje více e‑shopů, Hledejceny.cz díky dobře fungujícímu satelitu Sleviste.cz a Biano.cz.
Srovnání návštěvnosti
Celkový počet návštěv všech e‑shopů ze všech zdrojů meziročně vzrostl o 14 %.
Návštěvnost z vyhledávačů zboží se zvýšila o 15 %. Dokonce se mírně zvýšil i podíl vyhledávačů zboží na celkové návštěvnosti z 20,3 % na 20,5 %.
Nejvyšší návštěvnost internetovým obchodům přinesla Heureka.cz a její satelity. V roce 2017 to bylo 338 tisíc přístupů. Oproti roku 2016 se 498 tisíci návštěv je to pokles o 32,1 %. Ještě větší pokles návštěvnosti zaznamenalo druhé Zboží.cz (- 48,1 %).
Vyšší návštěvnost než před rokem mají jen Glami.cz, kde inzeruje víc e‑shopů, Hledejceny.cz díky dobře fungujícímu satelitu Sleviste.cz a Biano.cz.
Srovnání průměrné hodnoty objednávky
Průměrná hodnota objednávek, jejichž zdrojem jsou vyhledávače zboží, odpovídá celkové průměrné hodnotě objednávky (lehce přes 1.600 Kč). Celkově i u zbožáků toto číslo meziročně mírně vzrostlo (o 2,4 % celkově a o 6,8 % u zbožáků).
Nejvyšší průměrnou hodnotu objednávky má Biano, u kterého máme poměrně málo dat. Zajímavý je celkem velký rozdíl mezi hodnotou objednávek u Heureky a Zboží.cz. Heureka má v průměru o 39 % dražší objednávky než Zboží.cz.
Srovnání konverzního poměru
Celkový konverzní poměr e‑shopů je těsně pod 2 %. Vyhledávače mají vyšší konverzní poměr 2,5 % a před rokem dokonce 2,9 %.
Meziročně se výrazně zvýšil konverzní poměr Hledejceny.cz a jejich satelitů díky Sleviste.cz. Největší zhoršení konverzního poměru nastalo dle očekávání u Glami.cz (z 1,6 % na 0,6 %), které do e‑shopů přivádí díky změnám na svém webu více lidí, kteří si zboží chtějí jen prohlédnout.
Pár slov na závěr
Srovnání vyhledávačů zboží přineslo řadu zajímavých dat. To, co mi přišlo nejzajímavější, jsem dal do článku. Pokud v těchto datech vidíte další zajímavé údaje, nebo by vás zajímalo něco, co v článku chybí, budu rád, když napíšete do komentářů.
Chtěli byste, aby vám žádný článek z našeho blogu neutekl? Řekněte si o Besteto newsletter, rádi vám ho pošleme.
Komentáře (0)