PPC Bee: Zjistěte, jak funguje nástroj pro tvorbu produktových inzerátů ve vyhledávání

V PPC týmu jsme se rozhodli zpříjemnit si začátek března výletem do Prahy, a to školením. Tentokrát jsme se chtěli dozvědět víc o PPC Bee.

Co je PPC Bee

PPC Bee slouží především k efektivní tvorbě produktových inzerátů ve vyhledávání v Google Ads, SklikuBingu. Využít jej můžete také pro tvorbu inzercí na kategorie a podporu skupiny produktů.

PPC Bee je dobrou náhradou nástroje ppcHit od Seznamu. Pokud jste byli zvyklí s ním pracovat, PPC Bee určitě oceníte. Díky tomuto šikovnému nástroji máte inzeráty vytvořené na pár kliknutí za pomocí pravidel.

Pro jaké zboží je PPC Bee vhodné

Pokud zákazníci vyhledávají zboží e‑shopu přes produktové dotazy (například “iPhone 7 plus), pak PPC Bee určitě využijete. Pro inzerci ve vyhledávací síti platí, že produkt musí někdo hledat, aby se reklama zobrazila. V jiném případě může dojít k tomu, že se inzeráty nebudou ukazovat a vy jste tak dělali zbytečnou práci.

Vhodným sortimentem jsou třeba knihy, které se hledají podle názvů titulů a autorů. Také elektronika, kdy lidé hledají například mobilní telefony, televize či počítače  podle konkrétních typů.

Nevhodné je naopak zboží vyráběné na míru, produkty a móda neznámých značek. Hledanost produktových dotazů můžete předem odhadnout například Plánovačem klíčových slov od Google nebo Návrhem klíčových slov od Seznamu.

Jedno selfie ze školení s chlapci z PPC Bee nemůže chybět :)

Bez čeho se neobejdete

K využití aplikace si musíte založit účet v PPC Bee. Po přihlášení do účtu nahrajete feed, který chcete použít pro inzerci. Můžete použít feed určený pro srovnávače zboží jako Heureka.cz, Zboží.cz, ale i feed pro inzerci v Google Shopping Ads. Během pár minut je hotovo.

Oceňujeme úpravu feedu přímo v rozhraní, ke které se můžete kdykoliv vrátit a feed v průběhu tvorby kampaní upravit. Když zjistíte, že některé proměnné nepotřebujete, jednoduše je vypnete. A naopak — pokud zjistíte, že se vám hodí nějaké další proměnné, prostě je vytvoříte.

Jak vytvoříte produktovou kampaň

1) Výběr produktů

Za pomocí podmínek je potřeba určit produkty, na které plánujete inzerovat. Například chcete inzerovat jen na produkty, které jsou skladem a jejich cena je větší než 150 Kč. Podmínka by mohla vypadat tak jako na obrázku 1.

Obrázek 1: Určení podmínky výběru produktů pro produktovou inzerci. 

Podmínky budou záležet na zvoleném feedu. V příkladu je použitý feed pro Google Shopping Ads. V případě Heureky nebo zboží by podmínka vypadala jinak.

2) Výběr klíčových slov

Dále vyberete klíčová slova pomocí elementů, které se dají velmi snadno upravit. Napoprvé vám to zabere víc času. Rozhraní je však velmi uživatelsky přívětivé a navede vás ke správnému výběru slov.

Pokud máte v e‑shopu nějakou časově omezenou akci (například slevy) nebo událost (Vánoce, Black Friday atd.), můžete vygenerovat klíčová slova, která budou aktivní jen v určitém období. 

3) Tvorba inzerátů

U tvorby inzerátů máte mnoho možností. V textu jde používat proměnné, čímž se vše  zjednodušuje — hlavní výhoda je, že inzerát je pořád aktuální (podle toho, jak si to nastavíte a podle aktualizace feedu) a vy nemusíte neustále kontrolovat, jestli jsou údaje správné (například cena, dostupnost atd.).

Náhled vidíte na obrázku 2. Jak samotný inzerát vypadá v praxi, jde vidět na obrázku 3.

Obrázek 2: Tvorba inzerátu v prostředí PPC Bee

Obrázek 3: Výsledný inzerát vytvořený v PPC Bee

Pomocí vlastních proměnných, které PPC Bee v rozhraní nabízí, lze vytvořit originální a aktuální inzeráty a díky nim dáte šanci i horšímu feedu. Možnosti využití najdete přímo v rozhraní nebo se o nich dočtete na blogu PPC Bee.

V PPC Bee mysleli i na ochranné známky v textech inzerátů. V případě, že se vrátí chybová hláška na ochrannou známku nebo zakázané slovo, jednoduše nastavíte, jak se má reklama zachovat. Je možné zkusit slova napsat cyrilicí, zaměnit za jiné nebo vymazat a místo nechat prázdné.

Jak hodnotíme nástroj PPC Bee?

Nevýhody…

  • Nástroj je placený a pokud máte velký počet produktů, náklady se můžou vyšplhat docela vysoko
  • Ač je rozhraní hodně intuitivní, nástroj není pro úplné začátečníky. Musíte být technicky zdatnější, abyste vše dokázali rozjet.

A co se nám líbilo…

  • S PPC Bee se nám pracovalo opravdu dobře, rozhraní je intuitivní a celou tvorbou kampaně vás provede.
  • Když si nebudete něčím jistí, přehrajte si video tutoriál, spoustu materiálů najdete i na jejich blogu anebo napište podpoře.
  • Super je, že platíte jen za právě aktivní produkty, na které zrovna inzerujete.

Jak hodnotíme školení?

S výběrem školení jsme neudělali krok vedle ani náhodou. Odvezli jsme si spoustu nových vědomostí. Setkali jsme se skvělými lidmi, kteří nám ukázali originální pracoviště, pohostili nás a ochotně se s námi vyfotili.

PPC Bee týmu děkujeme a těšíme se zase někdy na viděnou! :)

26. 03. 2019

Komentáře (1)

Michal Janík26. 3. 2019, 8:18

Hezky napsané Jani. Bezva report i zamyšlení.

Zmínka o nástroji ppcHIT v začátku ve mě vyvolala nostalgii (opět). Se vzpomínkou jak byl u nás na PPC na stojáka tehdá Jirka Lesňák ze Seznam.cz a právě o ppcHITu přednášel. Je to slabé 3 roky :-) Tedy odkaz pro pamětníky na PPC na stojáka o nástroji ppcHIT.

Na další poznatky u nás v týmu i články o PPC Bee zde na blogu se těším.

Odpovědět

Přidat komentář

Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
Váš komentář podléhá ruční kontrole.