Proč potřebujete Mergado pro práci s datovými feedy

Je aplikace Mergado při správě online inzerce nezbytná? Tuto otázku dostáváme často od klientů, především od e‑shopařů, kteří spoléhají na vlastní programátory nebo e‑shopová řešení. Mergado nabízí správu datových feedů bez nutnosti zásahu do kódu a snadnou automatizací úprav. V tomto článku vám zhrneme, jaké jsou výhody aplikace a proč ji používat zpravidla vždy, pokud chcete lepší výsledky na vyhledávačích zboží.

Jak Mergado pomáhá marketingovým specialistům a e‑shopařům

Úprava dat mezi e‑shopem a marketingovými platformami 

Mergado funguje jako most mezi e‑shopem a systémy, například PPC systémy, vyhledávači zboží nebo dynamickými remarketingovými nástroji. Jako marketingoví specialisté si tak dokážete operativně vyřešit konkrétní problém sami a výrazně rychleji. Všechny úpravy provádíte přímo v aplikaci, což eliminuje nutnost zásahu do zdrojového kódu e‑shopu. Odpadá vám nutnost součinnosti s programátory, kde se řešení často může zaseknout na dny i měsíce.

Hromadnost a automatizace 

V aplikaci si produkty můžete segmentovat do skupin a jakékoliv úpravy potom aplikovat naráz jen na vytipované produkty, které potřebujete. Navíc jakékoliv další nové produkty nebo data, která do feedu přibývají, automaticky toto nastavení přebírají také. Tím se vám výrazně šetří čas určený na správu inzercí.

Dostupnost a cena

Mergado spadá do kategorie cenově přívětivých řešení, takže je ideální i pro menší e‑shopy s omezeným rozpočtem. Jeho cena se odvíjí od počtu produktů, které jako e‑shopář nabízíte.

Základní funkce Mergada pro vyhledávače zboží

Práci v Mergadu můžeme rozdělit na dvě pomyslné roviny – základní a vyšší úroveň. 

Mezi základní činnosti řadíme ty, bez kterých by inzerce na různých platformách nemohla běžet efektivně. Tyto prvky zajišťují, že se produkty zobrazují, nejsou zamítnuté, obsahují aktuální data a jsou v souladu s požadavkami platforem. V Bestetu vidíme 4 zásadní oblasti, kde nám s tímto Mergado umí pomoct.

1. Detekce chyb ve feedu a jejich oprava

Během zlomku času jsme schopni identifikovat zamítnuté produkty, které se vám z nějakého důvodu nedostanou do inzerce. Stačí chybějící nebo chybně uvedená informace. Rychlým auditem odhalíme ty největší chyby, které buď rovnou opravíme nebo vás o nich můžeme informovat.

Příklady takových chyb:

  • chybějící povinný tag – např. tag availability ve feedu pro Google Merchant, je povinný, bez něj bude produkt zamítnut
  • použití nepovolené hodnoty/​​slova v tagu – např nulová/​​prázdná hodnota v tagu PRICE_VAT pro cenu způsobí vždy zamítnutí produktu
  • chybějící povinný parametr u produktu – takovým příkladem může být třeba parametr Barvy u oblečení. Pokud chybí, je produkt zamítnutý.

2. Optimalizace základních nastavení

Rychlou a hromadnou optimalizaci považujeme za naprostý základ pro každou inzerci. Co přes Mergado rychle nastavíte a opravíte?

  • Oprava názvu produktů – třeba pro párování, doplnění názvů o důležitá klíčová slova. O tom, jak významný efekt to má, si můžete přečíst v jedné z našich případových studií.
  • Oprava kategorií – stěžejní pro lepší zobrazování produktu v rámci katalogů. K tomu si více můžete přečíst v tomto článku.
  • Přidání klíčových parametrů – často jde o rozhodující výhodu oproti konkurenci. Zákazníci totiž filtraci často používají.
  • Správné nastavení dopravy.
  • Nastavení biddingu – nejlépe s pomocí biddovacího automatu Bidding Fox, který je propojen přímo s Mergadem.

3. Nastavení časově omezených akcí

Aby se něco nezapomnělo spustit nebo vypnout, je v Mergadu možné nastavit přesně na den a hodinu dobu trvání nějaké akce. Pomocí časovače si nastavíte dobu trvání v kterýkoliv moment a nemusíte již nic hlídat. Toto je jedna ze zásadních funkcí Mergada pro správce inzerce.

Obohacení feedu o data z jiného zdroje

Pro inzerci je často výhodné použít další zdroj dat a informace z tohoto spojení potom využívat k další práci. Typicky jde o doplnění nákladů nebo obratu napřímo k produktům. To vám může dát nový pohled k posouzení, jak je položka úspěšná a zda je vhodné ji upozadit nebo více promovat. Spojování dat je další výhoda Mergada, kterou na úrovni samotného e‑shopu často jednoduše neprovedete.

Propojit Mergado můžete:

  • s Google Analytics 4 (dostaneme si do Mergada obrat a návštěvy).
  • se samotným inzertním systémem (třeba pro získání nákladů, informací o konkurenci).
  • s daty z naprosto odlišného zdroje. Pokud například máte dodatečná data bokem v jiném souboru, můžete je k jednotlivým položkám přiřadit pomocí pravidla Import datového souboru v Mergadu a spojit u produktů.

Toto jsou jen ty nejzákladnější úkony v Mergadu, které v Bestetu používame.

Pokud potřebujete poradit se správou inzerce na vyhledávačích zboží, obraťte se na naše specialisty přes formulář.

    Filip Vašíček
    08. 11. 2024
    Filip je specialista na vyhledávače zboží a SEO. Ve volném čase se věnuje taiči, hraní na kytaru a poslechu hudby.

    Témata:

    Komentáře (0)

    Přidat komentář

    Odesláním formuláře souhlasíte s všeobecnými obchodními podmínkami služeb Besteto.
    Váš komentář podléhá ruční kontrole.