Zakladatel a CEO Shoptetu Miroslav Uďan nedávno uvedl, že podle statistik za poslední březnový týden zaznamenali 270 nových e‑shopů. Běžný průměr je 130. “Social distancing” (nebo taky v médiích často omýlaná karanténa) způsobila masivní nárůst počtu e‑shopů. Ať už patříte mezi Shopteťácké nováčky, nebo prostě pořebujete správně nastavit SEO, čtěte dál.
Nastavení meta tagů
V administraci e‑shopu zvolte kartu Marketing (Obr. 1). První založka, kterou si vyplňte, je Základní SEO (Meta tagy).
Záložka Meta tagy (meta popisy) se věnuje nastavení následujících částí e‑shopu:
- úvodní stránka;
- články a kategorie;
- produkty;
- výrobci produktů;
- rubriky.
Název stránky (“Title”) a popis stránky v sekci Úvodní stránka zvládnete vyplnit ručně, protože je jen jedna. Nastavení úvodní stránky najdete také v záložce Vzhled a Obsah — Titulní strana obchodu — Pokročilé. Velká část Shopteťáků nemá na hlavní stránce nadpis H1 a popis. Tyto prvky se dají využít k pokrytí klíčových slov “e‑shop — obor” (například e‑shop se sportovními potřebami). Dále jsou užitečné k zajištění viditelnosti e‑shopu.
Při nastavení meta popisků u článků a kategorií, produktů, výrobců a rubrik se vyplatí používat značky.
Jak automatizovaně vyplnit meta popisky pomocí značek?
Značky je možné nadefinovat tak, že budou propisovat konkrétní nastavení. K automatizaci meta popisu potřebujeme takzvané značky (šablony), pomocí kterých určíme, co přesně chceme zobrazit v Title a Meta description.
Ukážeme si to na příkladu s Produkty. Pokud v sekci Produkty do kolonky Název zadáme (#PRODUCT_NAME# — #WEBSITE_NAME#), tak se automaticky u každého produktu bude generovat název produktu — název stránky. V případě, že u některého produktu budete chtít název jiný, zadáte ho ručně. Toto nastavení lze použít u jakékoliv sekce.
TIP!
Aktuální nastavení Shoptetu má menší chybku. Používá značku, která zařídí, aby se do meta description (popisu) globálně propisoval Title. U kategorií to má za následek, že v meta popisu jsou 1 – 4 slova, což je k ničemu. Řešením je doplnit například univerzální text s výhodami e‑shopu. Do meta popisu přidáme značku #TITLE# a za ni vypíšeme naše výhody apod.
Nastavení univerzálního textu by mohlo vypadat nějak takto: #TITLE# a dalších 700 produktů za super ceny najdete na našem e‑shopu, navštivte nás! Výsledek: Bluetooth sluchátka a dalších 700 produktů za super ceny najdete na našem e‑shopu, navštivte nás!
Další značky, které lze využít:
- název projektu (#WEBSITE_NAME#);
- název stránky (#TITLE#);
- nadpis v menu (#LINK_TEXT#);
- popisek stránky (#DESCRIPTION#);
- název produktu (#PRODUCT_NAME#);
- krátký popisek u produktu (#SHORT_DESCRIPTION#);
- výrobce (#MANUFACTURER#);
- filtr výrobců (#MANUFACTURER_FILTER#) — pokud máte u kategorie nastavený filtr výrobců a jednoho výrobce zvolíte, propisuje se právě tento výrobce;
- popis kategorie (#DESCRIPTION#) — platí pouze pro použití v kategorii;
- název výchozí kategorie (#CATEGORY_TEXT#) — platí pouze při použití v detailu produktu.
Pokud máte na e‑shopu pár produktů, doporučujeme meta description vyplnit ručně. Nastavení automatizace meta popisků pomocí značek se vám ale vyplatí i v tomto případě, protože vás zachrání, když náhodou zapomenete meta popis u některého produktu vyplnit.
Jestliže máme na e‑shopu mnoho produktů nebo se aktuální nabídka stále rozšiřuje, je pro vás použití značkek nezbytné. To ale neznamená, že u jednotlivých kategorií či produktů nastavení meta popisu nelze změnit. Právě naopak, ruční přepsání kategorie, či produktů je nadřazené globálnímu nastavení. Z tohoto důvodu je potřeba si dát pozor, aby při ruční úpravě nezmizelo něco důležitého (například typický název domény v Title).
Nastavení struktury URL adres
V administraci e‑shopu zvolte kartu Marketing (Obr.1), ve které naleznete Základní SEO (Struktura adres (URL)).
Zde si můžete vybrat, jakou chcete zvolit strukturu URL adres u produktů, kategorií, stránky a článků, rubriky a značek.
Jsme zastánci kratších URL adres, proto bychom volili nastavení tohoto typu:
https://www.priklad.cz/url-produktu/
https://www.priklad.cz/url-kategorie/
https://www.priklad.cz/url-stranky/
https://www.priklad.cz/url-rubriky/
https://www.priklad.cz/url-značky/
V čem je výhoda krátké URL adresy?
Pokud bychom měli krátkou URL adresu:
https://www.priklad.cz/bezdratova-sluchatka/
a rozhodli se ji přejmenovat na:
https://www.priklad.cz/bezdratova-sluchatka-bluetooth/
,
stačí pouze 1x přesměrovat starou URL na novou.
U dlouhé URL adresy:
https://www.priklad.cz/bezdratova-sluchatka/nazev-produktu-301)
,
kterou přejmenujeme na:
https://www.priklad.cz/bezdratova-sluchatka-bluetooth
nastane problém, protože se změní URL adresa také u produktů. Jestliže kategorie bezdrátových bluetooth sluchátek obsahuje 100 produktů, musíte provést 100x přesměrování.
Nastavení přesměrování URL adres
V administraci e‑shopu zvolte kartu Marketing (Obr. 1), ve které naleznete Základní SEO (přesměrování adres(URL)).
Zde ukážeme, jak nastavit správně přesměrování, abyste předešli chybě 404, nebo ji opravili.
Na Obr. 2 můžeme vidět kolonku Typ přesměrování. Ta obsahuje dvojí přesměrování:
- Přesměrování 301 používáme, pokud chceme starou URL permanentně přesměrovat na URL adresu novou.
- Přesměrování 302 se používá, pokud máme na e‑shopu nějaké sezonní akce apod.
Vyberte si typ přesměrování a klikněte na tlačítko Přidat.
Pak vám jen zbývá nastavit odkud kam vede přesměrování (Obr. 3).
Do pole Z adresy (URL) zadáte původní URL adresu, kterou plánujete přesměrovat.
Do pole Na adresu (URL) zadáte URL adresu novou, na kterou chcete, aby se původní přesměrovala.
Pokud se chcete dozvědět více, napsali jsme celý článek o přesměrování 301.
Nastavení přesměrování domén
V administraci e‑shopu zvolte kartu Marketing (Obr. 1), ve které naleznete Základní SEO (Přesměrování domén).
Nejčastěji se takové přesměrování používá, když měníte doménu, na které běží váš eshop. Jak takové přesměrování provést naleznete v článku od Shoptetu o přesměrování domén.
Více SEO vychytávek na individuálním workshopu
Společně jsme prošli celé nastavení e‑shopu na Shoptetu z hlediska základního SEO. Po globálním nastavení doporučujeme projít také nastavení SEO u jednotlivých kategorií a produktů. Jestli nechcete, aby vám utekl, přihlaste se k odběru BESTETO zpravodaje.
Pokud se na SEO nastavení pro Shoptet chcete podívat více do hloubky, objednejte si individuální workshop. Náš SEO tým s vámi projde podstatné části v administraci nebo vás naučí, jak najít a využít data o konkurenci. V případě, že máte specifický požadavek, napište a připravíme vám školení na míru, online.
Komentáře (0)