Zboží.cz je aktuálně druhý největší vyhledávač zboží v ČR. Pojďme se podívat, kolik stojí inzerce na Zboží.cz a jestli se inzerce na Zboží.cz e‑shopům vyplatí.
Jaký podíl mají vyhledávače zboží na přístupech, objednávkách a tržbách e‑shopů jsem sepsal do článku Vyhledávače zboží 2015. V článku Heureka.cz je největší, vydělá vám ale peníze? jste si mohli přečíst, kolik stojí na Heurece proklik, jaká je průměrná cena konverze a další zajímavá čísla. V tomto článku se podíváme na náklady našich největších klientů na Zboží.cz.
Výběr e‑shopů a jejich náklady
Stejně jako u předchozích článků jsem vycházel z dat 18 e‑shopů s největší návštěvností, u nichž máme přístup do Google Analytics. Náklady jsem získal z administrace Zboží.cz, návštěvy, objednávky a tržby jsem vzal z Analytics a všechna zbývající data jsem dopočítal.
Náklady na inzerci na Zboží.cz v roce 2015 jsou od 15 do 574 tisíc. Sledované e‑shopy tak za inzerci utratí od 1.300 Kč do 48 tisíc Kč měsíčně. Celkem 8 e‑shopů utratilo na Zboží.cz za rok přes 100 tisíc. Šest e‑shopů se s útratou vešlo do 60 tisíc (5 tisíc měsíčně) a jeden e‑shop na Zboží.cz neinzeruje vůbec.
Průměrná cena za proklik
Průměrná cena prokliku je 1,81 Kč + DPH.
Nejvyšší průměrnou cenu prokliku má e‑shop, který platí za proklik 5 Kč, nejnižší CPC je očekávaná 1 Kč.
Ze sledované osmnáctky e‑shopů jen 4 platí v průměru víc než 3 Kč za proklik. Sedm e‑shopů se s cenou prokliku vejde pod 2 Kč.
Podíl nákladů na obratu
Průměrné náklady z obratu vychází na 3,87 %.
Jediný e‑shop se vešel s PNO pod 2 %. Nejvyšší PNO je přes 45 %, ale žádný jiný e‑shop nemá PNO přes 20 %. Pět e‑shopů má PNO přes 10 %.
Cena za konverzi
Průměrná cena za objednávku (konverzi) vychází na 56 Kč.
Sledované e‑shopy zaplatily za získání objednávky ze Zboží.cz mezi 32 a 744 Kč.
Čtyři e‑shopy zaplatily v průměru za konverzi ze Zboží.cz do 50 Kč, další tři tuto hranici překročily jen těsně. Deset e‑shopů se s cenou konverze přehouplo přes 100 Kč. Stále je to ve většině případů méně, než e‑shopy platí za konverze z PPC kampaní a dalších placených zdrojů. Na výsledky má velký vliv to, že největší 2 e‑shopy mají jedny z nejnižších cen konverzí. U menších e‑shopů vychází cena konverze i několikanásobně dráž.
Závěr
Vyplatí se tedy inzerce na Zboží.cz? Z dat, která jsem dal dohromady a ze znalosti marží našich klientů soudím, že inzerce na Zboží.cz se vyplatí většině vyhodnocovaným e‑shopům. V případě Zboží.cz je mnohem větší rozptyl v PNO i v cenách konverzí, takže je potřeba tyto metriky hlídat a podle výsledků upravovat ceny prokliků případně některé položky vůbec na Zboží.cz neposílat. Velký vliv na výsledky nastavení cen za proklik do fulltextu. Jestlipak víte, jaký je u vašeho e‑shopu rozdíl v ceně konverze z produktových karet a z fulltextu?
Pokud má váš e‑shop problém s tím, aby měl inzerci na Zbží.cz ziskovou, napište mi na vladimir.prichystal@besteto.cz. Je dost pravděpodobné, že problém není ve Zboží, ale ve vašem XML, nastavení účtu či cen za proklik. Základní kontrolu vám udělám zdarma a když to bude dávat smysl, pošlu vám cenovou nabídku. Placená optimalizace se může vejít i do dvou tisíc.
Komentáře (1)
Máte kčlánku jakékoliv dotazy či připomínky? Napište nám prosím do komentářů. Dat máme spoustu a o agregované výsledky se rádi podělíme.