Zboží.cz od druhé půlky roku 2015 připravovalo novou specifikaci xml feedu. Od začátku roku 2016 začalo ve Zboží.cz velké testování, které doprovázelo hodně technických potíží a nyní se nachýlil čas, kdy je vše připravené a e‑shopy mohou v klidu přecházet na feedy dle nové specifikace.
Hlavní rozdíly
Rozdíly mezi novým a starým feedem jsou především v akceptování nových elementů, rozdílném používání stávajících elementů a v nové hlavičce xml feedu.
Nové elementy
- ITEM_ID — Element slouží pro rychlejší a lepší spárování produktů.
- PARAM — Element pro uvedení specifických parametrů produktů, jako je barva, velikost, typ produktu. Pomocí parametrů je možné na Zboží.cz filtrovat produkty v kategorii.
- ISBN — ISBN se na Zboží.cz vždy akceptovalo, ale až nyní má vlastní element.
- ITEMGROUP_ID — Element pro sloučení skupiny nabídek, které se liší svou variantou.
- BRAND — Element pro uvedení značky, ne samotného výrobce, například značka Barbie od výrobce Mattel.
- VISIBILITY — Určuje zda se bude produkt zobrazovat na Zboží.cz nebo nikoliv. Nahrazuje historický element UNFEATURED.
- CUSTOM_LABEL — štítky pro skupiny produktů, do budoucna se chystá možnost hromadného biddování pro skupiny produktů se štítky.
Povinné elementy
- ITEM_ID
- PRODUCTNAME
- DESCRIPTION
- URL
- PRICE_VAT
- DELIVERY_DATE
Nová hlavička xml feedu
Aby Zboží.cz poznalo, že se jedná o feed dle nové specifikace, je nutné upravit si hlavičku XML feedu takto:
<?xml version=“1.0″ encoding=“utf-8″?>
<SHOP http://www.zbozi.cz/ns/offer/1.0″>http://www.zbozi.cz/ns/offer/1.0„>
…
Stará hlavička xml feedu
<?xml version=“1.0” encoding=“utf‑8”?>
…
Jak na Názvy produktů?
Nově se používají pro tvorbu názvů elementy PRODUCT a PRODUCTNAME a kždý má svůj význam. PRODUCTNAME je element, do kterého přijde přesný název produktu bez příkras a rozšiřujících doplnění. PRODUCTNAME slouží pro zařazení produktu do karty nabídky (párování) na Zboží.cz.
Ukázka:
Naopak PRODUCT může oproti PRODUCTNAME obsahovat i rozšíření, jako je “+dárek zdarma”. Název z elementu PRODUCT se zobrazuje ve fulltextovém vyhledávání Zboží.cz.
Ukázka:
Jak na výrobce a značky?
Do teď se uváděl výrobce v elementu MANUFACTURER a bylo jedno, zda je to výrobce nebo jeho vlastní značka. Zboží.cz nyní rozlišuje značky od jednotlivých výrobců a rozlišuje, v kterém elementu budou uvedeny.
Do elementu MANUFACTURER uvádějte reálného výrobce, pokud ho znáte. Pokud v e‑shopu pracujete pouze se značkami a výrobce neznáte, nebo neevidujete, můžete do BRAND i MANUFACTURER vkládat značku.
Příklad:
Výrobce: Mattel (jeho značky jsou: Barbie, Hot Wheels)
<MANUFACTURER>Mattel</MANUFACTURER>
<BRAND>Barbie</BRAND>
Do elementu BRAND přijdou značky.
Příklad:
Značky: Persil, Ariel, Perwoll vyrábí jeden výrobce Henkel
<BRAND>Persil</BRAND>
<MANUFACTURER>Henkel</MANUFACTURER>
V čem je nový XML feed lepší?
Díky novému feedu jde lépe a rychleji párovat produkty do nabídek. K tomu vám pomohou elementy ITEM_ID, PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT. Kategorie na Zboží.cz se každým dnem rozrůstají. Strojově čitelný strom kategorií Zboží.cz je průběžně aktualizovaný na adrese https://www.zbozi.cz/static/categories.json či ke stažení ve formátu CSV.
Proč a jak nasadit nový feed na Zboží.cz?
Protože 1.8.2016 na usměvavého Oskara Zboží.cz přestane akceptovat staré feedy a pokud nepřejdete na nový formát XML, vaše nabídka a se přestane zobrazovat.
Postupovat byste měli tak, že nejprve do starého XML feedu doplníte ITEM_ID a dáte Zboží.cz pár dnů na uložení produktů včetně nového elementu. Připravíte nový XML feed a překlopíte starý XML feed na nový změnou URL adresy nebo přegenerováním feedu, pokud chcete zachovat URL adresu. Změnu URL feedu, odkud bude Zboží.cz stahovat data, můžete provést sami v administračním rozhraní. Před nasazením si nezapomeňte feed zkontrolovat pomocí validátoru Zboží.cz a auditu pana Mergada.
S přechodem na nový XML feed vám pomůžeme
S přechodem na nový XML feed vám rádi pomůžeme, stačí nám napsat. Domluvíme se na postupu a ceně podle toho, co umí vaše e‑shopové řešení a případně zda chcete na vytvoření XML feedu dle nové specifikace použít Mergado účet.
Komentáře (0)