Již ve středu 1. října 2014 by mělo být do ostrého provozu spuštěné nové Zboží.cz. Od úterý 30. září 2014 začnou platit i změny v Nákupech Google. Jste na novinky připravení? Tento článek vám s tím pomůže.
Zboží.cz
O října bude mít Zboží.cz nejen nový vzhled a funkce, ale i nový obchodní model. Minimální cena prokliku bude 1 Kč + DPH a e‑shopy se budou moct přeplácet nejen na produktových stránkách, ale i ve výsledcích fulltextového vyhledávání tedy u nespárovaných produktů.
- Testovací verze je spuštěná na adrese http://beta.zbozi.cz/.
- Doporučuji přečíst Mergadovu recenzi nového Zboží.cz.
- O novém obchodním modelu a dalších změnách se dočtete na blogu Zboží.cz.
- Pozor byste si měli dát na to, že se od října přestanou zobrazovat položky označené jako UNFEATURED, které se dosud zobrazovaly ve fulltextu s cenou za proklik 0,20 Kč.
- Nově zavedený tag MAX_CPC_SEARCH umožní nastavit cenu za proklik ve fulltextovém vyhledávání. Doporučuji nastavit alespoň 1,10 Kč případně stejnou cenu jako u prokliků z produktových stránek.
Nákupy Google (Merchant Center)
Nákupy Google už v létě udělaly změny ve specifikaci, nově je potřeba pohlídat hlavně délku textů v jednotlivých atributech. Nová pravidla by měla platit od 30. září.
- Specifikace zdroje produktů je v nápovědě Google Merchant Center.
- Letní změny specifikací zdroje v Nákupech Google je rovněž v nápovědě GMC.
- Důležité je posílat správně dostupnost a pohlídat, aby zasílaná data nepřekročila omezení počtu znaků pro jednotlivé atributy např. pro název (title) se musí vejít do 150 znaků, jinak je produkt zamítnutý.
Příprava na změny za 490 korun
Chcete se připravit na popsané změny a využíváte Mergado účet? Objednejte si aktualizaci XML dle nových specifikací za 490 Kč + DPH.
Za tuto cenu:
- Doplníme do vašeho XML pro Zboží.cz tag MAX_CPC_SEARCH a naplníme ho dle vašeho zadání (podle MAX_CPC nebo na konkrétní hodnotu).
- V XML pro Nákupy Google zkrátíme příliš dlouhé názvy, popisy a typy produktů podle specifikace, aby tyto produkty nebyly vyřazené z inzerce.
- Nastavené úpravy se poté aplikují i na všechny nově přidávané produkty.
Máte zájem o úpravu vašich XML? Napište nám.
Komentáře (0)